Tinus in Dieren

Aan het bijenhouden valt veel te beleven. Voor velen de hoofdreden om zich op deze natuurhobby te storten. Wat kun je erover vertellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bart de Coo
Moderator
Berichten: 2977
Lid geworden op: wo 14 jan 2004, 20:34
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Dieren (Gld)
Contacteer:

Tinus in Dieren

Bericht door Bart de Coo » za 15 dec 2012, 13:36

Vanmorgen kwam Tinus Kolsters langs op de bijenstal in Dieren. Dat was bijzonder gezellig.

Tinus had zijn komst al aangekondigd via de forummail. Hij moest ergens in de buurt zijn en hij dacht, kom, dan ga ik meteen eens kijken hoe ze daar in Dieren op zaterdagochtend hun korfjes zitten te vlechten. Op zaterdagochtend houden wij in ons clubgebouwtje namelijk, ik zal maar zeggen, een vlechtsoos. Tussen 10 en 12 zitten we dan, hevig zwammend over onze babes, te vlechten.

Wie Tinus een beetje kent, zal meteen snappen hoe het eraan toeging. Eerst maar eens de fles zelf gestookte sterke drank op tafel. Dat praat wat makkelijker: der Onkel mit den Wursten ist immer willkommener als die Tante die Klavier spielt. Meteen begon Tinus zo hier en daar wat ongevraagde instructies en adviezen aan de vlechters te verstrekken. En een demonstratie te geven van het vlechten van een beginnetje. Dat vonden verschillende aanwezigen erg interessant. Nu kunnen wij natuurlijk best beginnetjes vlechten, maar de methode Tinus is wel erg makkelijk.

Om vervolgens verder te zwammen over van alles en nog wat. En zo zwamden en vlochten wij de ochtend door. Een dezer maanden moest ik maar weer eens naar Oostelbeers rijden om mij te laten voordoen hoe je een bruidskorf vlecht. De fles achtergelaten dennenappel-honinglikeur is ondertussen geduldig.

Waar zo'n forum al niet toe kan leiden.

Groet,

Bart

Gebruikersavatar
m.kolsters.
Berichten: 2000
Lid geworden op: di 11 sep 2007, 14:34
Imker sinds: 1994
Aantal volken: 25
Bijenras(sen): carnica
Locatie: Middelbeers Nederland
Contacteer:

Re: Tinus in Dieren

Bericht door m.kolsters. » za 15 dec 2012, 17:30

Best gezellig zo een morgen met koffie en praatjes over korf vlechten.
Maar wat mij wel tegen is gevallen dat de bijen van Bart heel mijn auto hebben onder gepoept.
En dat Bart het niet heeft afgewassen, en ik moest toen nog 127 km rijden met vieze ramen.
De bijen dachten dat het zomer was, of kwamen ze mij begroeten.
Tot weer een vlechters.
Tinus Kolsters

Gebruikersavatar
m.kolsters.
Berichten: 2000
Lid geworden op: di 11 sep 2007, 14:34
Imker sinds: 1994
Aantal volken: 25
Bijenras(sen): carnica
Locatie: Middelbeers Nederland
Contacteer:

Re: Tinus in Dieren

Bericht door m.kolsters. » zo 16 dec 2012, 12:13

Dag Bart,

het varkensbot staat op het forum bij gereedschap uit de oude doos.
December 17 2007 daar kan je zien wat ik bedoel.

groetjes
Tinus Kolsters

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten