De Cup

Aan het bijenhouden valt veel te beleven. Voor velen de hoofdreden om zich op deze natuurhobby te storten. Wat kun je erover vertellen.
Plaats reactie
bee-tree
Berichten: 3491
Lid geworden op: za 30 mar 2013, 10:49
Imker sinds: 1965
Aantal volken: 30
Bijenras(sen): Westerwolds landras
Contacteer:

De Cup

Bericht door bee-tree » za 21 jun 2014, 12:55

Rina is euforisch over de prestaties van ons nationale elftal. Ik noem haar momenteel deftig
Euforina. Het stimuleert haar eigendunk en kooplust. Gister wilde ze nieuwe lingerie.
Het was koopavond. Er was al van alles afgeprijsd.
Plots zag ze koopjes hangen in het rek met bh's.
Euforisch riep ze "Voor dat geld kan ik ZE niet laten hangen"!!! :lol:

Zelf ben ik euforisch dat het me ondanks 'n handicap eergister gelukt is de welgevormde zwerm
te scheppen van 'n Buckfastachtig Hoofdvolk, die ik afgekort bh-zwerm noem om drie redenen, te weten
z'n volledige naam, z'n vorm en de strijd om de wereldvoetbalcup. Hup Holland hup, op naar de wereldcup.

P.S. Waar voetbal- en bijensport en kleding al niet toe kunnen leiden !!! :be9: :be9: :be9:

Gebruikersavatar
FrancA
Berichten: 1347
Lid geworden op: di 11 jun 2013, 15:15
Imker sinds: 2013
Aantal volken: 3
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: De Cup

Bericht door FrancA » ma 23 jun 2014, 12:58

:D

Als er een WK Bee-Teams komt ga ik kijken.. ..tot die tijd: de bal is rond en dat is de aarde ook - nou en?

WK-onverschillige

bee-tree
Berichten: 3491
Lid geworden op: za 30 mar 2013, 10:49
Imker sinds: 1965
Aantal volken: 30
Bijenras(sen): Westerwolds landras
Contacteer:

Re: De Cup

Bericht door bee-tree » do 10 jul 2014, 09:28

FrancA schreef::D

Als er een WK Bee-Teams komt ga ik kijken.. ..tot die tijd: de bal is rond en dat is de aarde ook - nou en?

WK-onverschillige
Iemedekloprut nog aan toe dat de euphorie afgelopen nacht plaats heeft moeten maken voor kataphorie.
Misschien toch ook wel 'n beetje bij jou Franca, al zeg je dat het je onverschillig ofwel koud laat.

Imkers die wel van voetbal houden, hebben een tweede KATER te verwerken, als ze vanmorgen naar het nieuws van half acht
hebben geluisterd . Er dreigt een KATASTROFE in het bestand van insectenetende akkervogels zoals de Veldleeuweriken,
Gele kwikstaarten , Blauwborsten, Roodborsttapuiten, enz. Het drinkwater in de sloten heeft een te hoog gehalte aan
imadacloprid. Tevens ontstaan te weinig insecten tengevolge van de bestrijding met iemedekloprut.(ieme de kloprut als basterdvloek)
Kortom de kwaliteit en quantiteit van hun voedsel moet ons verontrusten, zeggen de onderzoekers. De gifbeker, de gifcup
moet minder gevuld worden.

Een aanwijzing van het verminderd aanbod van insecten heb ik zelf ontdekt. Twee van 4 volken die nog steeds bij het
Koolzaadveld staan in de Graanrepubliek zijn moerloos . Boven de kasten heb ik afgelopen maanden de Gierzwaluwen
druk in de weer gezien. Ik zeg al jaren "Bijen zijn goed voor de vogelstand". Vooral 's winters zijn bijenvolken bijna
de enige voedselleveranciers aan insectenetende dieren. Wordt vervolgd. :b10: :b10: :b10:

P.S. Cup komt van het Griekse Homerische woord kupellon dat beker en bokaal betekent. Ook onze woorden kuip en kopje
zijn afgeleid van kupellon. Ons woord kop voor hoofd komt van het Latijnse caput. Denk aan cap als hoofddeksel.
Deksels nog aan toe, denk je, daar gaat ie weer. Sorry, maar jij hoeft geen twee katers te verwerken.

Gebruikersavatar
FrancA
Berichten: 1347
Lid geworden op: di 11 jun 2013, 15:15
Imker sinds: 2013
Aantal volken: 3
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: De Cup

Bericht door FrancA » do 10 jul 2014, 16:21

bee-tree schreef:
FrancA schreef::D

Als er een WK Bee-Teams komt ga ik kijken.. ..tot die tijd: de bal is rond en dat is de aarde ook - nou en?

WK-onverschillige
Een aanwijzing van het verminderd aanbod van insecten heb ik zelf ontdekt. Twee van 4 volken die nog steeds bij het
Koolzaadveld staan in de Graanrepubliek zijn moerloos . Boven de kasten heb ik afgelopen maanden de Gierzwaluwen
druk in de weer gezien.
Bee-tree, hoe zou een broodje Gierzwaluw smaken?
Gaat het wellicht om de Argentijnse Gierzwaluw?

Ik heb ook een oorzaak van minder insecten ontdekt.

Wij hebben een nieuw vliegengordijn!
Sindsdien geen insecten meer in de woonkamer :D

bee-tree
Berichten: 3491
Lid geworden op: za 30 mar 2013, 10:49
Imker sinds: 1965
Aantal volken: 30
Bijenras(sen): Westerwolds landras
Contacteer:

Re: De Cup

Bericht door bee-tree » di 15 jul 2014, 09:34

Goede morgen FrancA, m'n hoofd loopt om , niet zo zeer van jouw uitnodigende kryptische opmerkingen,
maar vooral door het volgende, wat ik eerst kwijt moet alvorens ik op jou in ga.
Vannacht om half één was ik pas thuis. Volken verplaatst. Stonden de boer in de weg. Overal wegomleidingen.
Bij opkomende volle maan gearriveerd bij een 7 hectare groot witte klaverveld in volle bloei en daaromheen een brede
rand met Korenbloemen, Bosliefjes, Phacelia. De rest van het bloemenmengsel konden we niet zo gauw determineren.
Het was een wedstrijd met de klok. Mijn collega had om half elf thuis willen zijn. Bijenhouden is een voortdurende
strijd met de elementen, de klok, het weer, de gewassen, de regels , de grondeigenaren, maar ook met de wensen van de bijen.

FrancA,het zou je sieren als je rekening zou houden met de wensen van jouw kanarie of andere kooivogels in huis .
Dan moet je geen horren voor de ramen hebben. Kooivogels hebben ook vliegen nodig. Gelukkig kun je gekweekte gedroogde
insecten kopen als je geen mugjes en spinnen en mieren en keldermotten in huis toelaat. Het zijn niet alleen de boeren
die insecten en insectenetende vogels belagen, maar ook het in veel groter aantal zijnde cleanexlandgenoten.

Wat betreft bee-teams. Misschien kun je nog eens meedoen aan een wedstrijd 'omlarven'. Wie kan het snelste cupjes
vullen !
Nu moet ik aan het echte werk, maar eerst gauw een cup cuppesoep o.i.d. Ook voor de vuist weg 'n 'essay' schrijven
kost 'n bult energie. Zjef

Gebruikersavatar
FrancA
Berichten: 1347
Lid geworden op: di 11 jun 2013, 15:15
Imker sinds: 2013
Aantal volken: 3
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: De Cup

Bericht door FrancA » di 15 jul 2014, 10:57

:lol:
bee-tree schreef:Vannacht om half één was ik pas thuis. Volken verplaatst. Stonden de boer in de weg. Overal wegomleidingen.
Bij opkomende volle maan gearriveerd bij een 7 hectare groot witte klaverveld in volle bloei en daaromheen een brede
rand met Korenbloemen, Bosliefjes, Phacelia. De rest van het bloemenmengsel konden we niet zo gauw determineren.
Het was een wedstrijd met de klok. Mijn collega had om half elf thuis willen zijn. Bijenhouden is een voortdurende
strijd met de elementen, de klok, het weer, de gewassen, de regels , de grondeigenaren, maar ook met de wensen van de bijen.
Klinkt als een dynamische en biologische actie Zjef, zo bij die opkomende volle maan - ook heel erg in evenwicht met spirituele elementen :)
FrancA,het zou je sieren als je rekening zou houden met de wensen van jouw kanarie of andere kooivogels in huis .
Dan moet je geen horren voor de ramen hebben. Kooivogels hebben ook vliegen nodig. Gelukkig kun je gekweekte gedroogde
insecten kopen als je geen mugjes en spinnen en mieren en keldermotten in huis toelaat. Het zijn niet alleen de boeren
die insecten en insectenetende vogels belagen, maar ook het in veel groter aantal zijnde cleanexlandgenoten.
Behalve soms een paar vreemde vogels geen in- of externe kooivogels hier.
Wij hebben wel een aantal gezellig huisspinnen met wie wij in vrede samenleven en soms wat muggen die dan helaas toch wel het onderspit moeten delven.
En 2 waakgerbilkerels die met smaak gekweekte levende meel- en moriowormen nuttigen.
Wat betreft bee-teams. Misschien kun je nog eens meedoen aan een wedstrijd 'omlarven'. Wie kan het snelste cupjes
vullen !
Waar kan ik mij inschrijven? ;)

En dan nu eerst.. ..een kopje groene thee.. :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten