Beginnende bijenteeltleraar

Aan het bijenhouden valt veel te beleven. Voor velen de hoofdreden om zich op deze natuurhobby te storten. Wat kun je erover vertellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bart de Coo
Moderator
Berichten: 2977
Lid geworden op: wo 14 jan 2004, 20:34
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Dieren (Gld)
Contacteer:

Beginnende bijenteeltleraar

Bericht door Bart de Coo » za 06 mei 2017, 18:49

Vandaag voor het eerst cursus gegeven in het kader van mijn eigen cursus Leraar Bijenteelt. Ik mocht mijn lesgeefvaardigheden loslaten op de cursisten van Albert Stoter in Apeldoorn. Het ging volgens mij heel aardig.

Daar moet ik wel bij zeggen, dat het mij gemakkelijk was gemaakt. De middag bestond namelijk uit twee ploegen. De eerste kwam om 13.00 uur en de tweede om 15.30 uur. Bij de eerste ploeg heb ik geobserveerd en Albert stelde voor om de tweede lichting maar meteen over te nemen. Kortom, Albert had het pad voor mij geëffend, dat ik alleen maar hoefde te volgen.

Als ik zelf een eerste praktijkcursus bedacht zou hebben, dan had ik de cursisten meteen een kast laten openen en inspecteren. Dat had ik dan beter niet kunnen doen, want vanmiddag merkte ik dat andere dingen eerst veel belangrijker zijn. Ga eerst maar eens rustig stilstaan bij de kleding, het keren van een raampje en het zorgvuldig onderscheiden van alles wat er op een druk bezet raampje te beleven valt. Aan dat soort zaken hebben mensen die voor het eerst een bevolkte kast van dichtbij zien meer dan genoeg!

Gelukkig was er een cursist die nog even bleef plakken en die me vertelde dat hij het volste vertrouwen had in mijn carrière als bijenteeltleraar. Ik hoop dat hij gelijk heeft.
IMG_4413.JPG
Let op die hagelnieuwe spullen, vers uit de verpakking!
Vriendelijke groet,

Bart de Coo

victort
Berichten: 157
Lid geworden op: za 09 apr 2016, 22:20
Imker sinds: 2010
Aantal volken: 7
Bijenras(sen): Buckfast, Carnica en Bastaard
Locatie: Riemst
Contacteer:

Re: Beginnende bijenteeltleraar

Bericht door victort » zo 07 mei 2017, 17:31

Heel veel succes als leraar! Volg inderdaad de groep en je komt er wel!

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten: 8248
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Beginnende bijenteeltleraar

Bericht door Hans van der Post. » za 07 okt 2017, 11:57

Bart deze maand examen gedaan? Ben je nu een echte bijenteeltleraar?
!Hans.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten