Wat op dit moment nog als rijke drachtplant in de volle bloei staat is Echium vulgare ( Slangenkruid ) Rijk aan nectar en stuifmeel welke 15 x 19 micron is .
Op een natuurgebied moet het toch mogelijk zijn om natuurzuivere honing te winnen . Ben ik even blij dat ik hier van alles op zie vliegen behalve mijn Bijen . Jacobaea vulgaris ( Jakobskruiskruid ) geel stuifmeel en 29 micron groot.
Deze keer een overzicht van Links naar Rechts Coreopsis , Leeuwenbek , Kamille , Turkse Drakenkop.
Ook wil ik het nog over deze Kamille hebben
Anthemeis nobilis , Tegenwoordig , Chamaemelum nobile of Roomse Kamille Deze heeft stuifmeel van 28 micron en is geel van kleur . Bijen heb ik hier niet op zien vliegen .
Ik wil jullie nog even meenemen naar de bedekte teelten . Als eerste ; Berlandiera Lyrata ( Chocolade plant )wordt bevlogen op nectar en stuifmeel welke licht rood van kleur en 30 micron groot is. Ruikt vooral in de morgen licht naar chocolade .
Hier zien wij het bonte gezelschap van : Impatiens walleriana ( Vlijtig liesje ) De bestuiving verloopt bij het ene soort wat moeilijker dan bij de andere .Hij bloeit eerst manlijk en dan vrouwlijk , en duidelijk is te zien dat hij met zijn kop met het stuifmeel in aanraking komt. Wordt meer op nectar bevlogen dan stuifmeel en is 60 x 35 micron groot .