Samuel Murray schreef:Oke, wat precies zijn de kern aspecten van de Rose methode, volgens jou?
De gedachte die bij mij opkomt is dat het kernaspect van de
Rose Hive methode met name zou kunnen zijn: een broedbak met lege ramen (gedeeltelijk met kunstraat?) plaatsen tussen 2 broedbakken die samen het broednest vormen waardoor een bijenvolk de kans krijgt om tot een zeer groot volk uit te groeien.
Maar om te weten of die gedachte klopt met de theorie van de
Rose Hive methode zal ik volgende week eerst het boek van Tim Rowe gelezen moeten hebben
Samuel Murray schreef:Als het verschil 4,5 cm is dan betekent het dat jij twéé grootten bakken wil gebruiken, namelijk combi en BK, begrijp ik het goed? Aan het begin van de seizoen, hoop jij dat jou broednest twee combi bakken groot zal zijn, of dat het één BK en één combi bak groot zal zijn?
Als één van de bijenvolken krachtig genoeg is en er voldoende dracht is heb ik wellicht in de loop van aankomende zomer de kans om een broedbak te plaatsen tussen 2 broedbakken in een broednest dat bestaat uit een combi BK onder en een gewone BK er bovenop en dan daar bovenop 1 of meerdere HK's.
Dus nog maar even afwachten of die situatie zich aankomende zomer zou kunnen ontwikkelen