Wie? Gewoon een intelligente imker met ervaring en lef!!Piet (......., maar wie is toch die Hanna Bijs?)
Ik vond het een prachtcolumn.
Astrid
Wie? Gewoon een intelligente imker met ervaring en lef!!Piet (......., maar wie is toch die Hanna Bijs?)
Sorry Thomas, er bestaaat m.i. geen 'wetenschappelijk' onderzoek dat bewijst dat intensieve varroabestrijding noodzakelijk of nuttig is. Bestaande onderzoeken zijn heel kleinschalig van opzet en bewijzen vrij weinig. Ook de afgelopen wintersterfte toont vooralsnog geen enkel verband met varroabestrijding.heidecap schreef: Juist bovengenoemd geciteerd zinnetje is wat mijzelf het meeste stoort, nl het negeren van allerlei voorhanden wetenschappelijk onderzoek !
Maarten, als jij oprecht van mening bent dat wetenschappelijk niet is aangetoond dat varroabestrijding nuttig is ...maartenkleijne schreef: Sorry Thomas, er bestaaat m.i. geen 'wetenschappelijk' onderzoek dat bewijst dat intensieve varroabestrijding noodzakelijk of nuttig is.
Maarten, ik meen toch dat uit het beefriends onderzoek van Romée kwam dat imkers die geen varroa bestreden een hogere wintersterfte hadden? Dat is misschien geen harde conclusie, enkel een aanwijzing, maar toch.Ook de afgelopen wintersterfte toont vooralsnog geen enkel verband met varroabestrijding.
Dag Ati,Ati schreef:Maarten, ik meen toch dat uit het beefriends onderzoek van Romée kwam dat imkers die geen varroa bestreden een hogere wintersterfte hadden? Dat is misschien geen harde conclusie, enkel een aanwijzing, maar toch.Ook de afgelopen wintersterfte toont vooralsnog geen enkel verband met varroabestrijding.
De kleur groen nodigt ons uit en spoort ons aan om een oversteek te maken. We mogen er dus vanuit gaan, dat het betrouwbaar en veilig is. [;)]Gerard schrijft: Overigens, de vraag blijft: wie is Hanna Bijs? Als je als enige een gekleurde achtergrond krijgt in ons vakblad...... en Piet haar al vergelijkt met onze koningin....
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 4 gasten