Stormschade

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Plaats reactie
Ed Pieterse
Contacteer:

Stormschade

Bericht door Ed Pieterse »

Vanmiddag stormde het flink hier en er viel een complete top van een grove den over de bijenkasten.
Afbeelding
Eén viel er om en lag een stukje open. Later met het kleinmaken met de motorzaag viel de bovenste broedkamer er helemaal af. De bijen lieten hun afkeur ook merken en ik heb mijn eerste steekje dit jaar al weer te pakken.
Ed Pieterse
Dirk Blanken
Contacteer:

Re: Stormschade

Bericht door Dirk Blanken »

Ed bij mij ging het net goed, de wilde pruim van 50 cm doorsnede viel net met z'n takken op de afscheiding met windgaas en net niet over de kasten.
Ik kan wel wat hout voor m'n houtkachel gebruiken en prunus hout is van uitstekende kwaliteit.
Ik heb een klein zaagblad maar red het net denk ik.
Ik zat niet om werk verlegen, moet nog veel klaar maken voor het nieuwe seizoen, maar met wat hulp met een sterke rug, lukt het wel weer.
Een prik houd je fit.
Dirk
dertiende
Dirk Blanken
Contacteer:

Bericht door Dirk Blanken »

Ed, ik wil je niet bekritiseren[8D],maar volgens mij stonden je kasten niet vast aan de bankjes.
En je hebt nog wel gevaren.
Dirk

dertiende
Ed Pieterse
Contacteer:

Bericht door Ed Pieterse »

Ja Dirk ik heb ze niet "zeevast" gezet, maar dat hoeft ook niet. Er is er geen van zijn plaats gewaaid.
Bovendien denk ik dat de takken de kast opzij hebben geschoven en dat er daardoor geen schade aan de kast kwam. behalve een stukje van geen betekenis uit het deksel.
Er staat bij me in de tuin nog een 6-ramer op de paal waar mijn observatiekast altijd staat. LOS, en die is er ook niet van afgewaaid.

Ed Pieterse
Plaats reactie