Verzenden van koninginnen

Over bijenrassen en over alle aspecten van koninginnenteelt.
LWPisa
Imker sinds: 1997
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Carnica, mellifera, bastaard
Contacteer:

Re: Verzenden van koninginnen

Bericht door LWPisa »

Dirk,

Ik heb even geen groot materiaal dus komen ze in Kielers. Als ze goed zijn dan gaan ze later in een aflegger boven een separator...
Jozef Maier
Imker sinds: 1982
Aantal volken: 24
Contacteer:

Bericht door Jozef Maier »

Piet Jager schreef:
Afbeelding

En zo kwam het pakketje met de 4 moeren woensdagochtend aan!
Op 3 hoeken beschadigd en duidelijk schending van het briefgeheim
Waarschijnlijk door een nieuwsgierige postbeambte.
Een telefoontje naar de ontvanger was beter, gemakkelijker en duidelijker geweest!
Maar ja, stel je voor dat er een jonge ratelslang in zat?

Het briefgeheim is een wettelijk vastgestelde bescherming van poststukken tijdens het transport naar de geadresseerde. Het is een ieder verboden ongeopende post welke niet voor hem of haar bedoeld is te openen en te lezen zonder toestemming van degene aan wie de post gericht is. Een uitzondering wordt gemaakt voor opsporingsdoeleinden: op last van de rechter kan het openbaar ministerie de bevoegdheid krijgen een bepaald poststuk te openen

Uit de Grondwet voor het Koninkrijk der Nederlanden:
1.Grondrechten
Artikel 13
'žh lid 1. Het briefgeheim is onschendbaar, behalve, in de gevallen bij de wet bepaald, op last van de rechter.

!Piet
Op de foto lijkt het misschien dat het doosje was opengedaan. Dit was echter niet zo. Het doosje was in de hoeken platgedrukt. Waarschijnlijk door de druk van andere poststukken.

Maar de verpakking binnen zat goed op zijn plaats en was ongeschonden. Mede doordat Piet schuimrubber er bij had gedaan.

Piet nogmaals bedankt. Ze zitten in een invoerkooitje, ik controleerde dit weekend en ze leven nog alle vier. Toch weet ik dat ik deze operatie op de voet moet volgen.

Jozef
hbeugeling
Contacteer:

Bericht door hbeugeling »

Hennie, ik denk dat we het niet zo somber moeten inzien.
De zending waarmee mijn koninginnen werden verstuurd, kwam net na de pinksteren. Ik kan me voorstellen dat de PTT hierin een kleine achterstand moest wegwerken. Zeker nu bij deze zending niets fout is gegaan lijkt mijn vermoeden juist.
Plaats reactie