Mierenzuur
-
- Contacteer:
Mierenzuur
Waar is - behalve in het Bijenhuis - mierenzuur 85% te koop?
-
- Contacteer:
- Kroese
- Imker sinds: 1977
- Bijenras(sen): Buckfast
- Contacteer:
Re: Mierenzuur
de Lacshop in Twello verkoopt alleen 100%. (wel ver weg voor jou)Els Kleijnendorst schreef:
Waar is - behalve in het Bijenhuis - mierenzuur 85% te koop?
http://www.labshop.nl/
gr. Hennie...
- hans hoogendoorn
- Contacteer:
De Welkoop, een winkel voor dier-, tuin en landbouwbenodigdheden.
25 liter is het voordeligst. In de landbouw wordt het namelijk gebruikt.
In de horeca wordt mierezuur trouwens ook gebruikt voor het ontkalken van vaatwassers.
25 liter is het voordeligst. In de landbouw wordt het namelijk gebruikt.
In de horeca wordt mierezuur trouwens ook gebruikt voor het ontkalken van vaatwassers.
-
- Contacteer:
Let op het moet mierenzuur zijn zonder verontreiniging. Zorg er voor dat er geen formaldehyde aan toegevoegd is (dit mag maximaal 0,1% zijn).
Tegen winkels voor dier-, tuin en landbouw benodigdheden, heb ik zo mijn bedenking, over de zuiverheid van hun product.
Vgr, Minne.
Tegen winkels voor dier-, tuin en landbouw benodigdheden, heb ik zo mijn bedenking, over de zuiverheid van hun product.
Vgr, Minne.
- hans hoogendoorn
- Contacteer:
Minne
bedankt voor de waarschuwing
op het etiket staat er niets over
maar wie weet ...
[img]http://www.bijenhouden.nl/beeld/h/hansh ... rezuur.jpg[/img]
EG nr 200-579-1 en vr.gr. Hans
maar wie weet ...
[img]http://www.bijenhouden.nl/beeld/h/hansh ... rezuur.jpg[/img]
-
- Imker sinds: 1997
- Aantal volken: 15
- Bijenras(sen): Carnica, mellifera, bastaard
- Contacteer:
Hmmm voor de rest geen info op het etiket...wie weet of er inderdaad formaldehyde als bijproduct inzit...ikzelf zou het niet als "diergeneesmiddel" gebruiken als ik aan een fles pro-analysi kwaliteit kon komen.
L.
L.
-
- Contacteer:
Hans, even het etiket nagezien van het Mierezuur 85% die ik gebruik afkomstig van het Bijenhof hier in Belgiëhans hoogendoorn schreef:
Minne
maar wie weet ...
en ik zie dat er wel gelijkenis is van de gegevens op het etiket.
EG nr:200-579-1
ADR:8
UN:1779
Dus misschien wel betrouwbaar.
roger
Beste LWPisa,
pro-analysi materiaal is gewoon niet te betalen met de opbrengst van de potjes honing.
Mierenzuur PA 98-100% aan 17.1 euro de liter of mierenzuur 85% handelskwaliteit aan 2 euro de liter.
Thymol is nog zo'n voorbeeld; Thymol PA 8.48 euro per 10 gram
Dus meem het risico maar met de onzuiverheden.
prijsbron: http://www.boomlab.nl
kg
pro-analysi materiaal is gewoon niet te betalen met de opbrengst van de potjes honing.
Mierenzuur PA 98-100% aan 17.1 euro de liter of mierenzuur 85% handelskwaliteit aan 2 euro de liter.
Thymol is nog zo'n voorbeeld; Thymol PA 8.48 euro per 10 gram
Dus meem het risico maar met de onzuiverheden.
prijsbron: http://www.boomlab.nl
kg
-
- Contacteer:
Heren,
hartelijk bedankt voor het meedenken/zoeken. Zal eens kijken of er in Den Haag of omstreken een zaak voor lab.materialen is die aan particulieren verkoopt. Aan Welkoop-winkels 'doet' men niet in de randstad.
Of weet een van onze Belgen soms een adres in de buurt van Genk? Daar ga ik morgen of overmorgen heen.
Heb een paar jaar geleden op een bijenmarkt in België eens 1 liter mierenzuur gekocht, maar bemerkte van de week, toen ik het ging gebruiken, dat je met wat volken toch snel tekort komt aan een liter.
Zojuist even de lege fles uit de vuilnisbak gevist om te zien wat er op het etiket van de destijds in België aangeschafte fles staat. Nu, dat is zeer weinig:
omlijnt: Mierenzuur 85% Vol.,
Acide formique 85% Vol.
en daaronder: R34-Veroorzaakt brandwonden.
s23-Gas/rook/spuitnevel niet inademen. Bij aanraking met de ogen onmiddelijk en overvloedig met water afspoelen en deskundig medish advies inwinnen s-45 Bij een ongeval of indien men zich onwel voelt, onmiddelijk een arts raadplegen (indien mogelijk hem dit etiket tonen)
(hieronder de laatste alinea ook in het Frans.)
Die gegevens zijn dus nog kariger dan waar Roger over schrijft.
Els
hartelijk bedankt voor het meedenken/zoeken. Zal eens kijken of er in Den Haag of omstreken een zaak voor lab.materialen is die aan particulieren verkoopt. Aan Welkoop-winkels 'doet' men niet in de randstad.
Of weet een van onze Belgen soms een adres in de buurt van Genk? Daar ga ik morgen of overmorgen heen.
Heb een paar jaar geleden op een bijenmarkt in België eens 1 liter mierenzuur gekocht, maar bemerkte van de week, toen ik het ging gebruiken, dat je met wat volken toch snel tekort komt aan een liter.
Zojuist even de lege fles uit de vuilnisbak gevist om te zien wat er op het etiket van de destijds in België aangeschafte fles staat. Nu, dat is zeer weinig:
omlijnt: Mierenzuur 85% Vol.,
Acide formique 85% Vol.
en daaronder: R34-Veroorzaakt brandwonden.
s23-Gas/rook/spuitnevel niet inademen. Bij aanraking met de ogen onmiddelijk en overvloedig met water afspoelen en deskundig medish advies inwinnen s-45 Bij een ongeval of indien men zich onwel voelt, onmiddelijk een arts raadplegen (indien mogelijk hem dit etiket tonen)
(hieronder de laatste alinea ook in het Frans.)
Die gegevens zijn dus nog kariger dan waar Roger over schrijft.
Els