hoi daar. [ik reageer nu pas zat in een hotel voor werk] je kunt
kunstraad wel vroege insmelten. in oude bijen staat een een goede tip om ze dan te bewaren, namelijk door piepschuim van 2 cm dik
iets kleine dan de raat te maken en daar tussen de ramen met raat
te doen elastiek er om heen, en je heb in noodgevallen als de bijen sneller gaan dan je dacht grijpklare raad bij de hand.
martin
kunstraat monteren in raampje
Re: kunstraat monteren in raampje
Bij het grasduinen in het i-net, vond ik een Duits patent waarin drie methodes beschreven worden om waswafels te bevestigen door gebruik te maken van inox staafjes met een diameter van 1mm.
- rechte staafjes worden door de voorgeboorde gaten gestoken.
- rechte staafjes met een op 90° geplooid lipje dat op de bovenlat rust.
- een in meander-geplooide draad, die tussen de boven- en onderlat wordt geklemd in een gleuf.
De draden worden met een trafo ingesmolten.
De tweede methode lijkt me de moeite om eens te proberen. Door aan het lipje te draaien ( propolis??? ) wordt het staafje los gebroken uit de wafel en kan gemakkelijk uit het raamtje getrokken worden waarna met een mes, heel de wafel kan uitgesneden worden.
Patentblatt 127. Jhrg. Heft 49 vom 06.12.2007
Gerhard Heine 12479 Berlin
Mittelwandbefestigung mit Stäben oder einsetzbaren Drahtgestell.
kg
- rechte staafjes worden door de voorgeboorde gaten gestoken.
- rechte staafjes met een op 90° geplooid lipje dat op de bovenlat rust.
- een in meander-geplooide draad, die tussen de boven- en onderlat wordt geklemd in een gleuf.
De draden worden met een trafo ingesmolten.
De tweede methode lijkt me de moeite om eens te proberen. Door aan het lipje te draaien ( propolis??? ) wordt het staafje los gebroken uit de wafel en kan gemakkelijk uit het raamtje getrokken worden waarna met een mes, heel de wafel kan uitgesneden worden.
Patentblatt 127. Jhrg. Heft 49 vom 06.12.2007
Gerhard Heine 12479 Berlin
Mittelwandbefestigung mit Stäben oder einsetzbaren Drahtgestell.
kg