Guido,
Volgens mij ben jij een van de boeren die zich goed op de hoogte stellen en weten waar ze mee bezig zijn.
De cowboys zijn er zeker maar als iedere imker contact legt met de boeren in zijn omgeving en aangeeft waar bijen staan en dat ze wel 4 km of meer kunnen vliegen om voedsel op te halen dan wordt men toch voorzichtiger en houdt er rekening mee, en overlegt met de imker.
Vaak is het tijdstip van de bespuiting bijvoorbeeld vlak voor schemer al voldoende om ellende te voorkomen.
MCPA heb ik ook wel eens gebruikt pleksgewijs tegen paardestaart
Equisitum, het werkt erg goed bij heet weer maar zelfs voor equisitum is het niet voldoende en komt het weer naar boven het jaar erop.
De vasteplanten kwekerij achter mijn tuin staat er vol mee, het resultaat van jarenlang spuiten tegen onkruid op de voormalige groentekwekerij.
Zelfs als je het afdekt met zwart landbouwplastik en laat dat 5 jaar liggen dan gaat de equisitum in rust en komt als eerste op na verwijdering van het plastik.
Het lijkt erop dat als je het volledig met rust laat het het minst tiert.
Dirk
dertiende
insecticide
-
- Contacteer:
Re: insecticide
Heermoes of paardestaart bestrijd ik niet omdat het geen concurentie vormt voor bomen en geen waardeplant is voor insecten.
Een efficient middel uit de oude doos; Strooi de as van de houtkachel tussen de planten en ze verdwijnen langzaam maar wel voor altijd.
kg
Een efficient middel uit de oude doos; Strooi de as van de houtkachel tussen de planten en ze verdwijnen langzaam maar wel voor altijd.
kg