Vandaag in het nieuws:
"Boomkwekers in het westen van het land vrezen grote problemen door massale bijensterfte. De bijen hebben de winter nauwelijks kunnen overleven. Honderdduizenden beestjes zijn gestorven."
NU.nl wetenschap
- maartenkleijne
- Moderator
- Imker sinds: 1974
- Aantal volken: 3
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
Re: NU.nl wetenschap
Dat valt dan wel mee dus ... (geintje)maartenkleijne schreef: Honderdduizenden beestjes zijn gestorven
Wat hebben boomkwekers met bijen, Maarten ??, luistert dat ook zo nauw met bloemetje, bijtje, zaadje, boompje ... ???
Ik dacht dat een eikeboom uit een eikel voortkomt en een kastanje uit een kastanje of moeten deze ook door bijen of andere insecten worden bevrucht. (excuses voor de onnozele vraag)
Thomas
- maartenkleijne
- Moderator
- Imker sinds: 1974
- Aantal volken: 3
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
Als je naar nu.nl gaat bljkt het in het verder artikeltje met name over groot en klein fruit te gaan.
Maar wat je zegt, kastagnes hebben wel bijen nodig, beuken en eiken zijn windbloeiers, hoewel de bijen er wel in het voorjaar stuifmeel ophalen als ze niks beters te doen hebben.
Maar wat je zegt, kastagnes hebben wel bijen nodig, beuken en eiken zijn windbloeiers, hoewel de bijen er wel in het voorjaar stuifmeel ophalen als ze niks beters te doen hebben.
- Gerard van Gastel
- Contacteer:
Ook sierteeltkwekers vallen onder de 'boomkwekerij' en zijn dus 'boomkwekers'. Ik kweek Pernettya mucronata (parelbes), een besdragend heesterje waarbij de bijen onmisbaar zijn voor de bestuiving. Hommels helpen ook goed mee, maar die zijn er te weinig om op korte tijd die miljoenen bloemetjes te bestuiven. En zo zijn er veel besdragende siergewassen waarvoor de bijen onmisbaar zijn.Wat hebben boomkwekers met bijen,
- m.kolsters.
- Imker sinds: 1994
- Aantal volken: 25
- Bijenras(sen): carnica
- Contacteer:
Maarten als ik dat gezicht zie heb je er zin in(de prijzen per kast)
Ik wil er ook wel gaan brengen dit word al beter voor de imker.
Heb er genoeg over om ook deze mensen te helpen,of te verkopen.
Maar het zal hierbij wel blijven.
Groetjes
Tinus Kolsters
't Bakhuis
Ik wil er ook wel gaan brengen dit word al beter voor de imker.
Heb er genoeg over om ook deze mensen te helpen,of te verkopen.
Maar het zal hierbij wel blijven.
Groetjes
Tinus Kolsters
't Bakhuis