Ad als een jonge koningin uit loopt gaat ze meteen eten,haal ze maar uit een dop doe ze maar in een arestkooitje en zuikerdeeg er in,en ze begind meteen te smullen.
Als ik de moeren in mijn stoof doe,leg ik ze zo dat als de moer uit loopt net bij de honing kan,kan ze eten als ze wil(zonder bijen)
En als je een tuter moet zoeken kijk dan eerst in de honingkamer.
Tinus Kolsters
't Bakhuis
Werksters mee inkooien?
- m.kolsters.
- Imker sinds: 1994
- Aantal volken: 25
- Bijenras(sen): carnica
- Contacteer:
- Oude Essink
- Erelid
- Contacteer:
Re: Werksters mee inkooien?
Als een jong moertje zonder begeleidende bijen uitloopt, mist zij het "knuffeleffect", al is het geboortetaartje nog zo lekker.
Als de tuter naar boven in de kast gaat, is dat vanwege de warmte, lijkt mij. Als zij aan alle eisen voldoet, zullen de bijen haar volop van voer voorzien en hoeft zij niet zelf te fourageren.
[img]../beeld/o/oudeessinkhennie/jonge-moer.jpg[/img]uitlopende jonge moer voeren betekent: acceptatie
Hennie oes
tuter
Als de tuter naar boven in de kast gaat, is dat vanwege de warmte, lijkt mij. Als zij aan alle eisen voldoet, zullen de bijen haar volop van voer voorzien en hoeft zij niet zelf te fourageren.
[img]../beeld/o/oudeessinkhennie/jonge-moer.jpg[/img]uitlopende jonge moer voeren betekent: acceptatie
Hennie oes
tuter
- m.kolsters.
- Imker sinds: 1994
- Aantal volken: 25
- Bijenras(sen): carnica
- Contacteer:
Re: Werksters mee inkooien?
Dag Hennie nu weet ik wat ik gemist heb.
De honing kamer had ik al verwacht er op aan gesproken te worden,wat ik wil zeggen dat de jongen moer het eerst naar vlooibaren honing zoekt op de raam van geboorte.
En de foto is in de kast op de raad bij de bijen,maar in een broedstoof is toch iets anders.
Ik wil dat alleen in geval van noot.
Tinus Kolsters
't Bakhuis
De honing kamer had ik al verwacht er op aan gesproken te worden,wat ik wil zeggen dat de jongen moer het eerst naar vlooibaren honing zoekt op de raam van geboorte.
En de foto is in de kast op de raad bij de bijen,maar in een broedstoof is toch iets anders.
Ik wil dat alleen in geval van noot.
Tinus Kolsters
't Bakhuis