sneeuwvlucht
- Oude Essink
- Erelid
- Contacteer:
Re: sneeuwvlucht
1.. Ventilatie 2. als een bij of meerdere bjen naar buiten willen (al is het alleen maar om ongerechtigheden in de kast te ruimen) en zij kunnen er niet uit, ontstaat paniek en dat kost zeer veel energie en de fijngeregelde winterzit raakt verstoord. 3. De beweging in de winter van de tros gaat van vliegopening diagonaal naar achteren boven; dit kan oriëntatieproblemen geven, als er plotseling geen vliegopening meer is.

-
- Imker sinds: 1960
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
Ik denk dat je van tevoren niet kunt bepalen wanneer de bijen naar buiten willen .jawi schreef:
Misschien een rare vraag van een beginnend imker, maar waarom zou je die vliegopening niet gewoon gedurende de winter afsluiten?
Met zonneschijn en een graad of 6-7 willen zij er toch uit .
In mijn loopbaan als imker denk ik dat ze op alle tijden gevlogen hebben , zelfs een keer meegemaakt dat de bijen op een januari een reinigingsvlucht deden .
Jaap v P
Vandaar een plank schuin langs/tegen de vliegopening zetten dan kan er geen direct zonlicht binnenvallen. De bijen kunnen er toch uit via de zijkanten mocht dat noodzakelijk straks met het klimmen van de temperatuur.
groet,
Willem
'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“
Bijenhouden.nl - De Nederlandstalige ontmoetingsplek voor iedereen die belangstelling heeft voor bijen en bijenhouden.
'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“'“
groet,
Willem
Bijenhouden.nl - De Nederlandstalige ontmoetingsplek voor iedereen die belangstelling heeft voor bijen en bijenhouden.
-
- Contacteer:
ik heb voor mijn kasten speciaal daarvoor zonneklepjes gemaakt met een tweede vlieggat daarvoor.
een schuin kapje op driehoekjes aan beide kanten die helemaal over de vliegplank heen gaat. zo beschermt het tegen de zonnestralen. en komen mijn bijen niet naar buiten als er sneeuw ligt en de zon schijnt op de kasten.
een schuin kapje op driehoekjes aan beide kanten die helemaal over de vliegplank heen gaat. zo beschermt het tegen de zonnestralen. en komen mijn bijen niet naar buiten als er sneeuw ligt en de zon schijnt op de kasten.
- martin b
- Imker sinds: 1976
- Aantal volken: 20
- Bijenras(sen): buckfast-bastaars
- Contacteer:
Mijn opa was een duivenmelker, of te wel iemand met duiven. Als een echte opa was hij natuurlijk ook geïnteresseerd in de hobby van zijn kleinzoon.
Als ik bij hem kwam vroeg hij altijd.----- Heb je de bijen vandaag ook los vliegen-----, geprobeerd uit te leggen dat de bijen altijd naar buiten kunnen als ze willen. Maar ja zo gaat dat niet bij duiven dus wat ik ook zei het was aan dovenmansoren .....
martin
Als ik bij hem kwam vroeg hij altijd.----- Heb je de bijen vandaag ook los vliegen-----, geprobeerd uit te leggen dat de bijen altijd naar buiten kunnen als ze willen. Maar ja zo gaat dat niet bij duiven dus wat ik ook zei het was aan dovenmansoren .....
martin