Een nieuw bijenjaar

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Plaats reactie
Romée van der Zee
Contacteer:

Een nieuw bijenjaar

Bericht door Romée van der Zee »

Het afgelopen jaar is het bezoek aan bijenhouden.nl aanzienlijk toegenomen. Aan het groentjeproject konden verschillende jaargangen worden toegevoegd. Met een gecombineerde drachtplanten/insectengids werd een begin gemaakt. De forumkrant werd bijna dagelijks verzonden. Op het imkerforum werd over allerlei zaken van gedachten gewisseld, waarbij de aantasting van de bijenvolken door varroa destructor nog steeds de meeste aandacht krijgt.
Met bijenhouden.nl gaat het dus voorspoedig, en ik hoop dat in het komend jaar zich nieuwe mensen zullen melden om een bijdrage te leveren, door insecten en drachtplanten te fotograferen, of een jaargang te scannen enz.. Het is een manier om te laten zien, dat we niet alleen consumenten willen zijn, maar ook met plezier samen verantwoordelijkheid willen dragen.

Binnen de Nederlandse imkerij mislukte voor de zoveelste keer een fusie op het laatste moment. Ik denk dat de uitweg is zoveel mogelijk concrete projecten aan te pakken, waarmee imkers zich kunnen identificeren. In de praktijk zie je dat aan het floriadeproject of bijenhouden.nl imkers deelnemen uit verschillende organisaties, zonder dat het enige rol speelt. Op die manier ontstaat een vanzelfsprekend draagvlak voor intensieve samenwerking, fusie wellicht, tussen de traditionele bijenhoudersorganisaties. Dat die weg verder ingeslagen wordt, is mijn wens voor 2003. En natuurlijk dat we liefhebbers zullen zijn.
Romée
Ed Pieterse
Contacteer:

Re: Een nieuw bijenjaar

Bericht door Ed Pieterse »

Beste mensen,
Hier kan ik me helemaal in vinden en ik denk ook dat we die kant op moeten.
Allemaal een goed en gezond 2003 toegewenst en veeeeeeeel plezier in het houden van bijen.

Ed Pieterse
Jan Kruit
Imker sinds: 1970
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): Carnica
Contacteer:

Re: Een nieuw bijenjaar

Bericht door Jan Kruit »

Van deze kant sluit ik mij er ook bij aan.
Een zoals ze hier zeggen:

"Veul heil en zegen veur 2003"

Verder heb ik mijzelf beterschap beloofd voor het scannen van de oude groentjes. Heb een nieuwe scanner die het, naar het zich laat aanzien, goed werk kan leveren. Moet nog even oefenen.

Met vriendelijke Imkersgroet
uit het "hoge Noorden"

Jan Kruit

http://www.kruit-marga-jan.tmfweb.nl
Plaats reactie