Mijn vraag is of je nu nog kasten op je stand van plaats kan verwisselen nadat ze de reiningsvlucht al hebben gehad. Ze zijn er nl. al een keer masaal uit geweest met dit zachte weer en vliegen nu regelmatig met zacht weer boven de 8 a 10 graden.
Kan het toch nog na een periode van koude of een aantal dagen dat ze niet meer vliegen?
Wat zijn de grenzen daarin? Heeft er iemand ervaring mee, die deze vraag kan beantwoorden.
Bij voorbaat dank Matthijs Hankel
Kasten Verplaatsen???
Moderator: Hans van der Post.
-
- Imker sinds: 1998
- Aantal volken: 20
- Bijenras(sen): Carnica
- Contacteer:
-
Re: Kasten Verplaatsen???
Dag Matthijs,
Als de bijen minimaal tien dagen hebben moeten binnenblijven door winterweer-omstandigheden, kun je ze verplaatsen.
Er zullen wel wat dolende figuren rondvliegen, maar dat heb je in de mensenwereld ook !
[:)]
(zelfs op het forum komt dat voor...)
Als de bijen minimaal tien dagen hebben moeten binnenblijven door winterweer-omstandigheden, kun je ze verplaatsen.
Er zullen wel wat dolende figuren rondvliegen, maar dat heb je in de mensenwereld ook !
[:)]
(zelfs op het forum komt dat voor...)
-
- Imker sinds: 1998
- Aantal volken: 20
- Bijenras(sen): Carnica
- Contacteer:
Re: Kasten Verplaatsen???
Dag Frans,
Hartelijk dank voor u snelle reactie en 10 dagen winterweer zitten er nog wel in, hoop en denk ik
Matthijs
Hankel
Hartelijk dank voor u snelle reactie en 10 dagen winterweer zitten er nog wel in, hoop en denk ik
Matthijs
Hankel