Bijenoverall

Praktijk-onderwerpen.

Moderator: Hans van der Post.

Plaats reactie
stefke
Contacteer:

Bijenoverall

Bericht door stefke »

Ik heb me onlangs een bijenoverall aangeschaft en nu is er een opening bovenaan het afschermnet!
Ik denk dat het de bedoeling is dat je dit over "de hoed" een deel trekt en dan spant dit ook wel,maar ik begrijp de bedoeling er niet echt van!
Je kan het net niet naar beneden trekken omdat het maar een stukje los zit,het stuk dat los zit is wel goed afgewerkt
dus het heeft een bedoeling!Kan me iemand de juiste reden geven en ook dat het geen probleem geeft als ik het op die "hoed" opspan
aangezien bijen elke open gaatje zoeken! :be5: :be5: :be5:
pim123
Contacteer:

Re: Bijenoverall

Bericht door pim123 »

Heb je geen foto ?
semar
Imker sinds: 1975
Aantal volken: 9
Bijenras(sen): buckfast
Contacteer:

Bericht door semar »

een bijensluier is vaak gemaakt als een koker van vitrage met een donker vizier erin.
De opening aan de ene zijne is dan los en ruimdie aan de andere zijde zit elastiek in en heeft een kleinere doorsnede.
De elastieken kant trek je over een hoed (stro tuinhoed is prima) en sluit dan (door het elastiek) de hoed af. De onderzijde doe je in je jas of iets dergelijks.
Bij een overall zit die losse onderkant aan de overall vast.

vriendelijke groet

Semar(Dominique)
stefke
Contacteer:

Bericht door stefke »

Het is zo dat de sluier aan de hoed is vastgemaakt,maar dat er ong. 20% los zit vooraan!De onderkant is gewoon vastgemaakt aan de overall,dus alles is
afgesloten behalve die 20% bovenaan!Het stuk is wel van een versteviging voorzien en is proper afgestikt!
Die kan je wel over die hoed trekken en door die elastiek spant dat wel,maar er is steeds kans dat er bijen inkomen!
Ik begrijp niet dat je een volledige dichte overall hebt en dat er dan bovenaan een stuk open is,en het is te klein om naar beneden te trekken om je gezicht
vrij te maken!? :be1: :be1: :be1:
Robbert
Contacteer:

Bericht door Robbert »

Misschien toch even een foto plaatsen?

Kan het niet zo zijn dat het mooi afgestikt is maar toch bovenaan vast hoort te zitten?
Plaats reactie