Hans van der Post. schreef:Jaap v.Popering schreef:Verder ga ik hier niet meer op in .
Jaap v P
Met deze laatste opmerking, Jaap schrijf je in raadselen.
Wat wil je nu?
Je ben
ZELF verantwoordelijk voor zuivere honing - zonder
ENIGEN - stoffen die er niet in thuis horen
die de bijen niet op de bloemen hebben gehaald!!!!!!!!!!!
Hans
Wat die raadselen betreft , je zult het er mee moeten doen , want ik kan het achterste van mijn tong niet laten zien .
Ook wat in de nectar van de bloemen terecht komt ben ik maar te dele verantwoordelijk voor , ik noem uitdrukkelijk dat ik niet weet wat met de regen en wind mee naar beneden komt aan , zware metalen , roetdeeltjes , zure regen . aan radioactieve stoffen ( zelfs van uit Rusland ) , enz .
Wat de rest betreft heb je gelijk , maar de EENZIJDIGE voorlichting hangt mij wel eens de keel uit .
In een bekend Bijenblad schreef men enkele jaren terug : Oxaalzuur is het enig in Nederland wettig toegestaan middel " terwijl het toen nog verboden was , en nog steeds geen toelating bevat . Blijkbaar was dit om de imkerij een bepaalde richting uit te duwen .
Tegenwoordig is de leus ik citeer ;. Het gaat hierbij om middelen als Klartan (fluvalinaat), Taktic (amitraz), Asuntol (coumaphos), etc. Deze middelen zijn niet gemaakt voor de bestrijding van varroamijten en zijn er dus ook niet geschikt voor. De effectiviteit van deze middelen is niet vastgesteld en daardoor zijn ze onbetrouwbaar. einde citaat .
Het vroeger toegestane middel ; Perizine met als werkzame stof Cumaphos , was ook niet voor de bestrijding van de varroamijt gemaakt , en was eerder toebedeeld met een andere naam , enkel was het nu een keer of tien zo duur , kennelijk om de toelating te bekostigen . , De kreet van het is er niet voor gemaakt is dus uit de lucht gegrepen .
Geen onderzoek geweest naar ; Amitraz " Blijkbaar al in 1995 , maar is blijkbaar nooit tot de Nederlandse gewesten doorgedrongen . Ik meen zelfs ( ben ik niet zeker meer van het is al zo lang geleden . ) dat ook op de toenmalige Ambrosiushoeve nog onderzoek naar verricht is , zie wat hierboven door ; Roeland Segers geplaatst is .
http://pmep.cce.cornell.edu/profiles/ex ... z-ext.html .
Het is al vele jaren bekend dat bij het gebruik van Amitraz na enkele weken al GEEN residuen meer in de Honing gevonden worden , wel in de was , maar ook weer niet zoveel dat de wasmotlarve er van dood gaat , dus .... Maar men is blijkbaar al tevreden met de kreet ; kankerverwekkend " . Ik bedoel hiermee te zeggen dat ik op de voorlichting in de Bijenwereld niet kan vertrouwen , De Bijenwereld heeft al vele jaren gebrek aan een eerlijk , goed en duidelijk beleid aangaande de Bijengezondheid .
Laat men ook eerst eens beginnen om de honing die geïmporteerd wordt uit die landen te verbieden , als men dat kan .
Tenslotte ; Zelf verantwoordelijk " Maar dat ben je ook voor je dieren , Beschadigde bijen door de varroa , en verspreiding van Virussen dien je ook te voorkomen ( noemt men dat geen dierenwelzijn ? ) want de Imkerij behoort bij de veehouderij .
Maar genoeg over de negatieve dingen , Het is hoog tijd dat men iets ontdekt dat men weer een gezonde Imkerij op kan zetten net als in die goeie ouwe tijd zonder ..............

.
Jaap v P