Ik heb ze teveel verwend

Praktijk-onderwerpen.

Moderator: Hans van der Post.

Plaats reactie
Jeroenvt
Aantal volken: 5
Bijenras(sen): hele leuke
Contacteer:

Ik heb ze teveel verwend

Bericht door Jeroenvt »

Ik ben geen zuinige imker, bij mij moet er geld bij zeg maar. Maar ik heb waarschijnlijk een nieuwe bij gecreëerd, eentje die in de winter niet eet. althans zo lijkt het. Waarschijnlijk heb ik ze wat te ruim ingewinterd, 15 kg suiker per volk. Heb ze allemaal nog wat suiker laten houden, maar ik kwam nog thuis met een volle broedkamer suiker. Wat me ook opviel was dat het sterkste volk dat ik inwinterde, het zwakst eruit kwam terwijl een volk dat ik nauwelijks een kans gaf, wat klein bleef vorig jaar vergeleken met de rest, slecht voer opnam, er nu mooi bij zat op een raam of zes.

Anyweg, het was vandaag fijn een imker met snipperdag te zijn. Vier volken ingewinterd, vier volken nu met brias. En een stuifmeel! Alsof ze allemaal met twee zakken cement aan kwamen vliegen.
--
Mvg Jeroen van Tol

http://www.TheDutchChief.nl
AndreasH
Contacteer:

Re: Ik heb ze teveel verwend

Bericht door AndreasH »

In de vriezer ermee, die broedbak. Als je de plek hebt tenminste. En bij het maken van afleggers kun je die er mooi bij geven. Ben je er alweer 4 kwijt. De rest kan (waarschijnlijk) gewoon weer aan het einde van het jaar d'rbij gezet worden als wintervoer.....

althans.... daar ga ik even vanuit. Zijn er 'richtlijnen' over hoe lang je zo'n raam kunt bewaren??
Duurzaam en ecologisch tuinieren, imkeren en energieopwekking op mijn website (zie profiel).
Plaats reactie