Kast omgeduwd

Praktijk-onderwerpen.

Moderator: Hans van der Post.

Jelte Pieter Dijkstra
Imker sinds: 1998
Aantal volken: 0
Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Contacteer:

Re: Kast omgeduwd

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra »

De mens is een ballorige aap wat dat betreft.
En zo is het maar net. Een stelletje apen zijn we met elkaar; de een wat hariger dan de ander misschien, niet of juist wel vechtsportend (om de oerdrift kwijt te raken). Het maakt niet uit :D .

JP
JP
Bok
Contacteer:

Bericht door Bok »

semar schreef:als ze stoer willen zijn en als ze willen vechten kunnen ze op een vechtsport gaan en iemand van hun eigen postuur zoeken.
Jachtinstinct horen ze met de meisjes te ontwikkelen.
Voordat ieder over me heen valt. Dit is grappig bedoeld.

Semar,

Ik zie dat je uit Amsterdam komt. Bij ons zeggen ze dan die weten daar niet beter :whistle:
Even een lesje.
Als je stoer wilt doen doe je dat met beesten. Doe je zoiets met medemensen ben je niet stoer maar dom.
Jachtinstinct: Wild hebben ze in Amsterdam niet dus het jachtinstinct van een amsterdammer is op de wallen ontwikkeld. Ja das dus met meisjes (meestal).
Hier in den lande is jachtinstinct jagen e/o vissen. Meisjes is balsgedrag.

Voor de rest ben ik het wel met de meeste eens. Het hoort zo niet maar ja. De beste jachtopziener was ooit de grootste stroper
groet,

Peter
Robbert
Contacteer:

Bericht door Robbert »

Bok schreef:De beste jachtopziener was ooit de grootste stroper
Zo is het in de ICT ook. De beste beveiliger is tevens de grootste hacker.

Maar wel heel vervelend als je kasten omgegooid zijn. Mijn kasten staan nu op de kersen en plots staat een vliegplank half omhoog. Duwsmurf of potige bijen?
Berend
Contacteer:

Bericht door Berend »

misschien een idee om bij elke groep kasten in volk killerbee's te plaatsen... :be5:
semar
Imker sinds: 1975
Aantal volken: 9
Bijenras(sen): buckfast
Contacteer:

Bericht door semar »

antwoord met knipoog :wink:
Bok schreef:
semar schreef:als ze stoer willen zijn en als ze willen vechten kunnen ze op een vechtsport gaan en iemand van hun eigen postuur zoeken.
Jachtinstinct horen ze met de meisjes te ontwikkelen.
Voordat ieder over me heen valt. Dit is grappig bedoeld.

Semar,

Ik zie dat je uit Amsterdam komt. Bij ons zeggen ze dan die weten daar niet beter :whistle:
Even een lesje.
Als je stoer wilt doen doe je dat met beesten. Doe je zoiets met medemensen ben je niet stoer maar dom.
Jachtinstinct: Wild hebben ze in Amsterdam niet dus het jachtinstinct van een amsterdammer is op de wallen ontwikkeld. Ja das dus met meisjes (meestal).
Hier in den lande is jachtinstinct jagen e/o vissen. Meisjes is balsgedrag.

Voor de rest ben ik het wel met de meeste eens. Het hoort zo niet maar ja. De beste jachtopziener was ooit de grootste stroper
Bok, dan trekken ze bij jullie voorbarige conclusies,
ik woon in amsterdam kom er niet vandaan.
als je stroer wilt doen doe je iets wat moed/durf vraagt, en dat is inderdaad vaak niet slim (stoer=dom?).
doe je dat met beesten en/of zwakeren omdat je het met mensen niet durft ben je niet stoer maar laf. :naughty:

ben niet in Amsterdam opgegroeid, maar wel vaak en overal in de wereld uitgeweest en wat je ziet bij het sluiten der kroegen/disco´s is toch echt jagen (kom op, we zijn allemaal jong geweest) :whistle:
Stoerdoenerij is helaas wel onderdeel van het balts gedrag van de meeste primaten: ìponeren, intimideren, agresie, netwerken, allemaal om je positie op de genenmart te vergroten.

Allemaal heel nutig in de natuur in een primatengroep. maar niet zo handig als we met zijn allen in de maatschapij moeten functioneren.
Voor de mens in onze maatschapij geld dat het jachtinstinkt voornamelijk wordt gebruikt voor het verkrijgen van een postie en sexpartner(s).
En dat is gewoon een obeservatie.
Ik begrijp dan ook nog steeds niet wat het omduwen van een bijenkast met het jachtinstinct te maken heeft? :(

vriendelijke groet
Semar(Dominique)

ps. En doe nou niet alsof jij in het regewoud woont,
met je jagen :wink:
Plaats reactie