Frame rest
- jawi
- Imker sinds: 2008
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): Buckfast
- Contacteer:
Frame rest
Weet iemand waar ik in Nederland een dergelijke raampjesdrager(NL-maat) kan kopen? Lijkt me erg handig om een raampje even kwijt te kunnen.

Jan-Willem
Re: Frame rest
Beste Jan-Willem,
in Nederland weet ik het niet maar ... in het Bijenhofkan je zulke dingen vinden.
En ik weet ook niet hoe handig je bent maar... dit moet lukken denk ik
in Nederland weet ik het niet maar ... in het Bijenhofkan je zulke dingen vinden.
En ik weet ook niet hoe handig je bent maar... dit moet lukken denk ik

Echt moeilijk is het niet inderdaad. Maar zorg er wel voor dat het stevig genoeg is. Als je halverwege 'n raam van (max 2 kilo) naar beneden lazert ben je ook niet echt blij denk ik.
Overigens wel 'n tikkeltje kip-ei probleem met die dingen... Wat doe je eerst?? Dat ding erin hangen of het eerste raam eruit halen, en waar laat je dat dan weer ondertussen???
Overigens wel 'n tikkeltje kip-ei probleem met die dingen... Wat doe je eerst?? Dat ding erin hangen of het eerste raam eruit halen, en waar laat je dat dan weer ondertussen???

Duurzaam en ecologisch tuinieren, imkeren en energieopwekking op mijn website (zie profiel).
Heb je daar geen metaalbewerker/lasser in de buurt?
Twee u-profieltjes plooien die net over de buitenrand van je kast schuiven. (bijvoorbeeld 30mm binnenmaat U- met twee benen va 50/60 mm.)
Neem de raammaat plus een paar mm. en plooi de draagkader, laat dit samenlassen en kees is weer klaargekomen.
Twee u-profieltjes plooien die net over de buitenrand van je kast schuiven. (bijvoorbeeld 30mm binnenmaat U- met twee benen va 50/60 mm.)
Neem de raammaat plus een paar mm. en plooi de draagkader, laat dit samenlassen en kees is weer klaargekomen.

-
- Imker sinds: 1995
- Aantal volken: 10
- Contacteer:
ik heb een dergelijk ding een keer gekocht in duitsland. Kijk maar eens op http://www.holtermann-shop.de/ Deze zijn voor de duitse maat gemaakt maar ook geschikt voor nederlandse spaarkast ramen.
super handig. De wand van de kast moet echter wel dik genoeg zijn want deze zijn volgens mij alleen gemaakt voor segebergerkasten!!
super handig. De wand van de kast moet echter wel dik genoeg zijn want deze zijn volgens mij alleen gemaakt voor segebergerkasten!!
- jawi
- Imker sinds: 2008
- Aantal volken: 4
- Contacteer:
Duitsland, België... Maar niet in Nederland dus.
Ik heb een mailtje gestuurd naar het http://ielgat.nl/ in Amen, die hebben meerdere handige dingen in eigen productie.
Ik heb een mailtje gestuurd naar het http://ielgat.nl/ in Amen, die hebben meerdere handige dingen in eigen productie.
Jan-Willem