Margriet
Moderator: maartenkleijne
-
- Imker sinds: 1996
- Aantal volken: 6
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
Re: Margriet
je mag er van mij instoppen wat je wilt, maar als je May Queen en Alaska mee mengt noem het dan geen wildbloemenmengsel.
groeten meindert
groeten meindert
-
- Imker sinds: 1960
- Aantal volken: 4
- Contacteer:
Wie heeft dit een wildbloemenmengsel genoemd .????agastache schreef: noem het dan geen wildbloemenmengsel.
groeten meindert
Jaap v P
-
- Contacteer:
dick van leeuwen : "ze zijn jaren geleden ingezaaid met een wildmengsel"
groeten meindert
groeten meindert
-
- Contacteer:
Hier is dit niet het geval .
Ik citeer ;ik vind dat de plukkers/verzamelaars en telers van echte wildbloemen wel een beetje beschermd moeten worden.
Is het dan de bedoeling dat al de akkerranden van bloemen beroofd worden ??
Hier is dit in elk geval verboden enkel degene die hiervoor een bijdrage leveren , en niet om een ieder een goedkoop bosje bloemen te laten plukken . Het is de bedoeling dat het landschap wat opgesierd wordt . en dat de dieren ( vogels ) hier ( de zaden )voedsel kunnen vinden , dit is hier de vertaling van wildmengsel .
Jaap v P
Ik citeer ;ik vind dat de plukkers/verzamelaars en telers van echte wildbloemen wel een beetje beschermd moeten worden.
Is het dan de bedoeling dat al de akkerranden van bloemen beroofd worden ??
Hier is dit in elk geval verboden enkel degene die hiervoor een bijdrage leveren , en niet om een ieder een goedkoop bosje bloemen te laten plukken . Het is de bedoeling dat het landschap wat opgesierd wordt . en dat de dieren ( vogels ) hier ( de zaden )voedsel kunnen vinden , dit is hier de vertaling van wildmengsel .
Jaap v P
-
- Imker sinds: 1973-1974
- Aantal volken: 5
- Bijenras(sen): Buckfast
- Contacteer:
Jaap,
Ik heb de foto van de magrieten die je plaatste als bureaubladafbeelding(wissel steeds foto's met die jij plaatst.
)
Ik vroeg me eigenlijk af wat het voor die geen wie het veld bezit,van waarde is?
Petro
Ik heb de foto van de magrieten die je plaatste als bureaubladafbeelding(wissel steeds foto's met die jij plaatst.

Ik vroeg me eigenlijk af wat het voor die geen wie het veld bezit,van waarde is?
Petro
-
- Contacteer:
De eigenaren van die velden zaaien dit uit voor broodwinning .
De vertegenwoordiger van diverse zaadteeltbedrijven komen langs om dit te contracteren. Dit betekend dat je het zaaizaad geleverd krijgt , verplicht bent om dit uit te zaaien ,onderhouden ,( onkruidvrij houden )
en het gewonnen zaad droog en schoon af te leveren . wordt de kiemkracht bepaald , en krijg je de afgesproken prijs per geleverde kilo uitbetaald mits alles aan de voorwaarden voldoet . Wanneer het dan een beetje mee zit , heb je een goed inkomen ,valt het tegen heb je minder , en soms helemaal niets .
Leuk dat je mijn foto's gebruikt .
Jaap v P
De vertegenwoordiger van diverse zaadteeltbedrijven komen langs om dit te contracteren. Dit betekend dat je het zaaizaad geleverd krijgt , verplicht bent om dit uit te zaaien ,onderhouden ,( onkruidvrij houden )
en het gewonnen zaad droog en schoon af te leveren . wordt de kiemkracht bepaald , en krijg je de afgesproken prijs per geleverde kilo uitbetaald mits alles aan de voorwaarden voldoet . Wanneer het dan een beetje mee zit , heb je een goed inkomen ,valt het tegen heb je minder , en soms helemaal niets .
Leuk dat je mijn foto's gebruikt .

Jaap v P
-
- Contacteer:
denk dat je niet helemaal begrijpt waar ik het over heb mh popering, als ik zeg dat de telers van wildbloemen wel een beetje beschermd mogen worden bedoel ik te zeggen dat het zaad als zodanig geoogst ook als wildbloemen zaad verkocht mag worden en dat je niet een margriet alaska als wildbloem moet verkopen maar gewoon als margriet alaska.Natuurlijk pluk ik geen wildbloemen voor een mooi boeket maar teel ze voor het zaad. Zoals ik ook cultuurvarieteiten als delphinium, lavendel,vuurpijl(tritoma), geranium e.d. voor zaad teel.
groeten meindert
groeten meindert
-
- Contacteer:
En ik denk dat geen enkele zaadleverancier het in zijn/haar hoofd haalt om zaad van gecultiveerde planten als zijnde wilde variëteiten zal verkopen , maar ik denk dat jij in dit geval de benaming ; Wildmengsel , verkeerd begrepen hebt
Jaap v P
Jaap v P
-
- Contacteer:
en ik denk dat jij in een sprookjesland leeft. Ik heb zelf 14 jaar voor een zaadbedrijf in west-friesland gewerkt en ik weet wel beter.
groeten meindert
groeten meindert
Hier bij ons zijn ook de spoorwegbermen ingezaaid met kamille en klaproos en koolzaad, een lust voor het oog en ook de bijtjes zijn er dol op, een goed idee voor elk braakliggend terrein vind ik