Ik bestel bijna alles bij route d'or, http://www.routedor.fr. Zij leveren goed en goedkoop, bovendien hebben zij veel voor Warre, de kast waar ik een paar jaar geleden naar ben overgestapt. Ook koop ik wel via de "comité d'entraide" van de vereniging. Zij hebben een eigen leverancier voor de kasten (jammer genoeg geen warre), kopen de potten direct bij Nicot (ongeveer 18 cent per potje van 500 gram) en de rest kopen ze bij Lerouge, een grote leverancier, met een korting van 10 % op de catalogusprijzen van Lerouge.
Jos
Hallo Jos,
Is er bij jou in de buurt geen "gamm vert"?
Daar verdelen ze materiaal van de firma "ickowicz".
Ook alles voor "Warre" kasten.
hallo Zanna,
Ja er is bij mij een gamm vert , die verkoopt wel imkerspullen , maar geen warre kasten. Is verder erg duur.
Die route d'or bevalt me erg goed. Je kunt daar via internet bestellen en de spullen worden keurig thuis bezorgd. het meeste spul koop ik via het comite d'entraide, dat kun je dan in september bestellen en ontvang je begin december. Voer en potjes heeft de comite d'entraide het hele jaar beschikbaar. Alleen nieuwe warre-kasten en moer roosters bestel ik dan bij route d'or.
jossmits schreef:hallo Zanna,
Ja er is bij mij een gamm vert , die verkoopt wel imkerspullen , maar geen warre kasten. Is verder erg duur.
Die route d'or bevalt me erg goed. Je kunt daar via internet bestellen en de spullen worden keurig thuis bezorgd. het meeste spul koop ik via het comite d'entraide, dat kun je dan in september bestellen en ontvang je begin december. Voer en potjes heeft de comite d'entraide het hele jaar beschikbaar. Alleen nieuwe warre-kasten en moer roosters bestel ik dan bij route d'or.
Jos
Ik wil je niet tegenspreken en thuis bezorgd is leuk maar ... als ik jou was zou ik toch maar eens de prijzen goed vergelijken.
En als ze het niet in stock hebben bestellen ze het zo.
Je kan bij "ickowicz" ook online bestellen en "neen" ik heb daar geen aandelen.
petro schreef:Wat ik er van vindt?
Het is een handig "gevalletje".
Wat ik merk met het werken met Dadant is dat er(althans bij mij)weinig wordt gedaan door de bijen aan het vastzetten van de grote kastdelen.(de kamers,bodem,etc.)
En juist deze delen zijn nu door de imker in een"handomdraai" vastgezet,zonder inspanningen en gebruik van gereedschap.
Niks is vervelender(voor bijen en imker)dan het verschuiven van de Bk op de bodemplaat als je bezig bent om de Hk af te halen of op te zetten.
Petro
grapig Petro, ik woon aan de andere kant van amsterdam en mijn buckfasten kitten werkelijk alles van de dadant (of wat voor kast dan ook) aan elkaar vast.
( bij mij groeien veel kastagnes en populieren).