Kijk op http://www.nu.nl/wetenschap/2552750/bij ... eding.html voor een mooi verhaal op NU.nl
Onze lieve bijtjes doen toch weer veel goed. Wij als imkers wisten dit natuurlijk al eeuwen, maar het is goed het grote publiek weer eens te doordringen van het belang van een gezonde en grote bijenpopulatie.
Zegt het voort,
Pieter
Positief persbericht
- Oude Essink
- Erelid
- Contacteer:
Re: Positief persbericht
Ik heb er de burgermeester van mijn dorp maar weer eens een mailtje over gestuurd; deze raadpleegde een van zijn ambtenaren over de urgentie van mijn boodschap; die vond er niet zoveel van; zijn postduiven konden op veel grotere afstand hun nest terugvinden: "ook interessant toch"; over enige tijd maar weer eens proberen. zuchtZegt het voort,

hennie oes
-
- Imker sinds: 1960
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
Misschien eens mailen dat er heel veel Postduiven op Koninginne gelei vliegen .Oude Essink schreef:die vond er niet zoveel van; zijn postduiven konden op veel grotere afstand hun nest terugvinden: "ook interessant toch"Zegt het voort,
hennie oes

Jaap v P
- semar
- Imker sinds: 1975
- Aantal volken: 9
- Bijenras(sen): buckfast
- Contacteer:
bestuiven zijn postduiven ook zijn appelboom?
Vriendelijke groet
Semar(Dominique)
Vriendelijke groet
Semar(Dominique)
- Jeroenvt
- Aantal volken: 5
- Bijenras(sen): hele leuke
- Contacteer:
Dat zegt wel iets over het algemene beleid. Dat is blijkbaar afhankelijk van de kijk van een individuele beambte tegen de wereld. Bij ons kwam een gemeenteambtenaar juist vragen wat ze meer voor de bijen konden doen. Later maaiden ze wel de paardebloemen voor de bijen weg, maar de intentie was wel goed.Oude Essink schreef:Ik heb er de burgermeester van mijn dorp maar weer eens een mailtje over gestuurd; deze raadpleegde een van zijn ambtenaren over de urgentie van mijn boodschap; die vond er niet zoveel van; zijn postduiven konden op veel grotere afstand hun nest terugvinden: "ook interessant toch"; over enige tijd maar weer eens proberen. zuchtZegt het voort,![]()
hennie oes