dracht zomer 2011
Moderator: Hans van der Post.
-
- Contacteer:
Re: dracht zomer 2011
waar gaat dit over? ik heb geen problemen met moeren invoer.
Semar(Dominique)[/quote]
Sorry Semar,
Ik had je bericht te snel gelezen en geinterpeteerd als dat je een aantal moeren ingevoerd had en die er weer werden uitgegooid.
Maar dit heeft natuurlijk niet met het weer te maken, dan zou iedereen hier last van hebben.
Dode moeren op de vliegplank is nl positief ze hebben een sterke moer het kan zelfs de oude moer zijn die de doppen breekt.
De aanparing is de laatste tijd natuurlijk echt prut maar ze hebben ongeveer 3 weken tijd.
Ik geloof niet dat moeren worden omgewisseld door slecht weer.
Dat moet toevallig zijn.
Dirk
Semar(Dominique)[/quote]
Sorry Semar,
Ik had je bericht te snel gelezen en geinterpeteerd als dat je een aantal moeren ingevoerd had en die er weer werden uitgegooid.
Maar dit heeft natuurlijk niet met het weer te maken, dan zou iedereen hier last van hebben.
Dode moeren op de vliegplank is nl positief ze hebben een sterke moer het kan zelfs de oude moer zijn die de doppen breekt.
De aanparing is de laatste tijd natuurlijk echt prut maar ze hebben ongeveer 3 weken tijd.
Ik geloof niet dat moeren worden omgewisseld door slecht weer.
Dat moet toevallig zijn.
Dirk
dertiende
- semar
- Imker sinds: 1975
- Aantal volken: 9
- Bijenras(sen): buckfast
- Contacteer:
de oude moer (2 jaar) werdt gewisseld) en terwijl ik keek werden de jonge moeren dearborteert nadat er weer een jonkie rond liep.
Vriendelijke groet
Semar(Dominique)
Vriendelijke groet
Semar(Dominique)
Hier (ourthe vallei) beleven we dit jaar een schitterend jaar met grote opbrengsten. De hoogsels lopen nu vol met wilgenroos en balsemien.
Het is allemaal wel bijna een maand vroeger dan normaal, dus de leegte komt hier ook nog aan.
Het is allemaal wel bijna een maand vroeger dan normaal, dus de leegte komt hier ook nog aan.
Ik hoor hier enkel van imkers die recordoogsten binnenhaalden dit jaar. De zomerhoning was inderdaad minder maar de lentehoning was enorm.
En zelfs die "mindere" zomerhoning was bij mij nog goed voor gemiddeld 10kg per kast. Dat is inclusief de sukkelkasten met zwermtoestanden...
En zelfs die "mindere" zomerhoning was bij mij nog goed voor gemiddeld 10kg per kast. Dat is inclusief de sukkelkasten met zwermtoestanden...
- semar
- Imker sinds: 1975
- Aantal volken: 9
- Bijenras(sen): buckfast
- Contacteer:
locatie, locatie, locatie.
(en bijbehorend micro klimaat)
semar(Dominique)
(en bijbehorend micro klimaat)
semar(Dominique)
-
- Imker sinds: 2010
- Aantal volken: 5
- Bijenras(sen): Carnica
- Contacteer:
Hier in de buurt staan nu minstens 8 grote Sophora's (honingbomen) in bloei. Ik woon hier al 20 jaar, ben bijna dagelijks daar langs gefietst en het is me nooit opgevallen. Als je bijen hebt kijk je toch weer anders om je heen (en omhoog), leuk is dat. Ik hoop dat ze daar honing vandaan kunnen halen, zeker als het volgende week beter weer wordt.
Ontwerpster van natuurlijke tuinen. Beginnend imker en zeer geinteresseerd in dracht en drachtplanten.
- Oude Essink
- Erelid
- Contacteer:
De honingboom is een geweldige drachtplant; het duurt vele jaren voordat hij gaat bloeien; als hij een keer bloeit!!! Hij heet niet voor niets honingboom.
hennie oes
hennie oes
-
- Imker sinds: 2010
- Aantal volken: 5
- Bijenras(sen): carnica
- Contacteer:
hallo,
het is een fantastische boom mag ik vragen over welke we het hebben, er zijn namelijk 50 soorten, waaronder een aantal giftige.
en niet alle honingbomen (sophora Japonica) zijn goede drachtgevers, kunt u mij vertellen welke u hebt!
Groet Eric
het is een fantastische boom mag ik vragen over welke we het hebben, er zijn namelijk 50 soorten, waaronder een aantal giftige.
en niet alle honingbomen (sophora Japonica) zijn goede drachtgevers, kunt u mij vertellen welke u hebt!
Groet Eric
- maartenkleijne
- Moderator
- Imker sinds: 1974
- Aantal volken: 3
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
Eric, ook goede morgen. Er mogen veel soorten zijn en maar eentje daarvan is sophora Japonica, en die is niet giftig, sophora Japonica=sophora Japonica.
gr,
m
m
- Oude Essink
- Erelid
- Contacteer:
Zoals Maarten al zegde: ik heb de Sophora japonica (de enige echte!!)

op de achtergrond statig in bloei met witte pluimen; hier in het arboretum Wageningen.
hennie oes

op de achtergrond statig in bloei met witte pluimen; hier in het arboretum Wageningen.
hennie oes