Zesramer krimpt

Praktijk-onderwerpen.

Moderator: Hans van der Post.

Plaats reactie
Arnold
Contacteer:

Zesramer krimpt

Bericht door Arnold »

Hallo mede-imkers,

Maandag in mijn zesraams kastje gekeken, en ondervondt dat het broednest kleiner werd ten opzichte van de vorige week.
nu zag ik de koningin ook lopen op het links buitenste raam. Dinsdag een beetje gevoerd. Vandaag even gekeken in de voerbak daar zat nog ongeveer net zoveel in als wanneer ik ze gevoerd had. wie weet een oorzaak+oplossing??

Arnold
[td][b][img]http://www.querico.nl/afbeeldingen/nieuws_bij.gif[/img][/b][/td][td][b]Aantal Volken[/b][/td][td][b]Aantal Potjes[/b][/td][td][b]Aantal Jaren Imker[/b][/td][td][b]Jaartal[/b][/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td][b]2009[/b][/td][td]1[/td][td]13[/td][td]1 Jaar[/td][td][b]2010[/b][/td][td]2[/td][td]15[/td][td]2 Jaren[/td][td][b]2011[/b][/td][td]3[/td][td]22[/td][td]3 Jaren[/td][td][b]2012[/b][/td][td]2[/td][td]6 ramen raathoning[/td][td]4 Jaren[/td][td][b]2013[/b][/td][td]2[/td][td]-[/td][td]5 Jaren[/td]
Honingoogst
Tieme
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 25
Bijenras(sen): Carnica (beebreed 55-2) en Buckfast
Contacteer:

Re: Zesramer krimpt

Bericht door Tieme »

Beste Arnold,

Ik neem aan dat het een jong volkje is met een moer van dit jaar? Heb je al tegen varroa behandeld? Vaak wordt het voor weer beter opgenomen als de varroa bestrijding geweest is.

groeten,

Tieme
Arnold
Contacteer:

Re: Zesramer krimpt

Bericht door Arnold »

nee die heb ik nog niet uitgevoerd. ga ik binnenkort mee beginnen. net weer even erin gekeken en bleek dat de koningin weer wat broed aan gezet had(BIAS), het lijkt dus weer goed te gaan.
[td][b][img]http://www.querico.nl/afbeeldingen/nieuws_bij.gif[/img][/b][/td][td][b]Aantal Volken[/b][/td][td][b]Aantal Potjes[/b][/td][td][b]Aantal Jaren Imker[/b][/td][td][b]Jaartal[/b][/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td][b]2009[/b][/td][td]1[/td][td]13[/td][td]1 Jaar[/td][td][b]2010[/b][/td][td]2[/td][td]15[/td][td]2 Jaren[/td][td][b]2011[/b][/td][td]3[/td][td]22[/td][td]3 Jaren[/td][td][b]2012[/b][/td][td]2[/td][td]6 ramen raathoning[/td][td]4 Jaren[/td][td][b]2013[/b][/td][td]2[/td][td]-[/td][td]5 Jaren[/td]
Honingoogst
Plaats reactie