Heide 2011: perfect!!!
Moderator: maartenkleijne
-
- Contacteer:
Re: Heide 2011: perfect!!!
ja die buien hadden flink roet in het eten gegooit vorig weekend...
dagen lang geen bijen meer op de vliegplank aan het indampen, maar gisteravond waren er
weer een paar en nu op dit moment weer een lekkere rij zoemende bijen.
Voor zaterdag en zondag staan weer nieuwe buien buien op het programma
maar ze hebben toch weer wat kunnen halen.
groet peter
dagen lang geen bijen meer op de vliegplank aan het indampen, maar gisteravond waren er
weer een paar en nu op dit moment weer een lekkere rij zoemende bijen.
Voor zaterdag en zondag staan weer nieuwe buien buien op het programma
maar ze hebben toch weer wat kunnen halen.
groet peter
- Bart de Coo
- Moderator
- Imker sinds: 2003
- Aantal volken: 15
- Bijenras(sen): Bastaard
- Contacteer:
Prachtige dag vandaag. Ik ben niet op de hei geweest, maar ze hebben vast goed gehaald. Ik ben meer dan een week geleden nog eens wezen kijken, maar toen leek er toch even een dipje in de dracht geweest te zijn. Ik hoop dat deze mooie dagen net genoeg zijnn om de laatste cellen te verzegel. Volgend weekend naar huis.
Bart
Bart
-
- Imker sinds: 2010
- Aantal volken: 2
- Bijenras(sen): Buckfast
- Contacteer:
Ik dacht een BK vol heidehoning te hebben, maar dat viel gisteren even flink tegen! De hoeveelheid honing was beduidend geslonken en de moet was flink aan de leg geweest in de BK. Goed voor de bijtjes, maar geen honing voor mij. Hoe kan het dat de honingvoorraad snel geslonken is? Roverij? Ik heb wel wespen rond de kast gezien.
-
- Imker sinds: 1994
- Aantal volken: 10
- Bijenras(sen): Carnica F 1
- Contacteer:
Je gebruikt broedkamers zonder honingkamer, als honingkamer?
Een broedkamer is wel erg groot als het wisselvallig weer is. Een rooster er tussen geeft wel zekerheid dat er geen broed in de honingkamer komt. En dat rooster kun je weghalen al de ramen in het midden zijn vol gesleept.
En ja veel broed....................leuk voor her volgend jaar. Maar je weet het broed kost heel veel honing!
Groet,
Roel
Een broedkamer is wel erg groot als het wisselvallig weer is. Een rooster er tussen geeft wel zekerheid dat er geen broed in de honingkamer komt. En dat rooster kun je weghalen al de ramen in het midden zijn vol gesleept.
En ja veel broed....................leuk voor her volgend jaar. Maar je weet het broed kost heel veel honing!
Groet,
Roel
-
- Contacteer:
Nee hoor! Ik wilde eigenlijk geen honing afnemen omdat ik een zwerm heb. Toen gingen de bijen echter zoveel halen dat de bovenste BK helemaal vol honing werd gestopt en ik toch wat hoop op heidehoning kreeg. Bovendien wil ik niet inwinteren op alleen heidehoning. Tja, bijen doen wat ze zelf willen, leken ze eerst te besluiten mij toch heidehoning te geven, nu hebben ze besloten het lekker zelf op te eten. Ach, ik lig er niet wakker van hoor, de bijtjes zijn belangrijker!Ruinerweg schreef:Je gebruikt broedkamers zonder honingkamer, als honingkamer?
Groet,
Roel
- Oude Essink
- Erelid
- Contacteer:
en trekken haar eigen plande bijtjes zijn belangrijker

-
- Contacteer:
Inderdaad! Vrouwen heh....Oude Essink schreef:en trekken haar eigen plande bijtjes zijn belangrijker![]()
![]()

-
- Aantal volken: 5
- Bijenras(sen): Carnica
- Contacteer:
ja, en ze hebben altijd gelijk! Zowel bij bijen als bij mensen.
Ontwerpster van natuurlijke tuinen. Beginnend imker en zeer geinteresseerd in dracht en drachtplanten.
Volgens mij is dit de rubriek "Dracht" en niet "Verhalen, anecdotes, en gedichten"