gekleurde honing.

Praktijk-onderwerpen.

Moderator: Hans van der Post.

Plaats reactie
dar
Contacteer:

gekleurde honing.

Bericht door dar »

Interrese in gekleurde honing? groen geel zwart ,noem het maar.
gifgroen ook .maar dat is de kleur die ik kreeg toen ik voor de tweede keer te maken kreeg met het vuilstort
van een veevoeder fabriek ,die van allerlei afval veevoeder maakt.
heelaas is hier ook zuiker houdend afval bij ,wat dan weer vocht aantrekt en bijen .
en natuurlij ook bijen van imkers uit de buurt
het spul licht opgeslagen in ondiepe conteners waar ook de regen vrij spel heeft met duizende dode bijen,indeze plaksooj
de bijen die het overleven komen thuis met de rommel ,waar het vermengt word met de honing en de suiker die ik pas gevoerd had.
dit gebeurt ons nu reeds voor de tweede keer . vorige keer was de inspektie er vlug bij ,wij hopen dat dit weer vlug gaat.
Een hard leerse fabriekant die het van boeren moet hebben maar zich verder niets van hun aantrekt
Hoe moet je zoeen man aanpakken ? sugesties?
Groeten Ad
ad van meurs
Bok
Contacteer:

Re: gekleurde honing.

Bericht door Bok »

Ik zou er mijn voordel mee doen.

Er is in de buurt suikerverwerkende industrie. Deze wil graag de lokale imkers sponseren.
De bijen worden uitgenodigd om gratis en voor niets suiker te komen snoepen. In het kader van de sponsoring wil de fabrikant graag dat zijn suiker traceerbaar is. Daarom doet hij er een kleurtje bij.

Op een later moment, bijvoorbeeld tijdens de lokale jaarmarkt, is het voor ieder duidelijk wat een goede daad de fabrikant gedaan heeft. Toverbalhoning. Heel speciaal :lol:

Even serieus.

De kleurstof zal waarschijnlijk geen enkel probleem zijn als wintervoer. Verder kan ik het niet goed inschatten maar je dient je organisch afvalstoffen natuurlijk afgesloten opslaan. Dit trekt niet alleen bijen aan maar ook muizen en ratten enz. Iets wat ze zeker niet willen. Ik vermoed dat dit een momentopname is.
groet,

Peter
dar
Contacteer:

Re: gekleurde honing.

Bericht door dar »

peter
Heb je wel eens een bak van 1meter bj een meter en dan op de bodum een laag van 5 cmdik met dode en verplakte bijen
hommels wespen waaronder jouw bijen, en die van imkers in een straal van 5 km. het verhaaltje van 3 km gaat niet op
want ook een imker op 5 km heeft hier aantoonbaar last van.
vermenigvuldig dit met 5bakken dan hou je amper droge ogen
verwacht van mij niet dat ik me dan nog druk maak waar of ik met de rommel hoet blijven.
groeten ad
ad van meurs
Plaats reactie