Hallo collega's,
Misschien een beetje een domme vraag, ik ben dit jaar pas gestart, maar moet ik mij zorgen maken om de sneeuwval? Wat nu als er zoveel valt dat het vlieggat afgesloten wordt, hebben ze dan nog wel genoeg zuurstof? Bij mijn kast zit nog wel een klein spleetje aan de achter/onderkant, daar waar mijn varroalade inschuift, maar da's maar echt heel klein. Ik vraag me af of daar genoeg zuurstof doorheen komt.
Groet, Vincent
sneeuw
Moderator: Hans van der Post.
-
- Imker sinds: 1960
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
Re: sneeuw
Bij uitwintering bleek er geen enkele dood te zijn
Jaap v P
Re: sneeuw
Bij mij ook het zelfde.
Een dichtgesneeuwde vliegopening is niet erg. Als de zon gaat schijnen als de vliegplank weer open is, en het is helemaal wit buiten, kan er wél gevaar zijn.
Zoals de foto in de vorige post al weergeeft, geen probleem. Bijen hebben al eeuwen overleefd, dus dat beetje sneeuw is ook geen probleem.
Wat wél belangrijk is: Afblijven. Niet aan schudden/tikken om te horen of er leven is. Als ze het niet overleven, helpt dat ook niet. Als ze dood zijn gegaan, komt dat niet door dat beetje sneeuw.
Het voorjaar komt, dan is er weer alle gelegenheid te kijken en te werken aan de bijen.
Jannes
Een dichtgesneeuwde vliegopening is niet erg. Als de zon gaat schijnen als de vliegplank weer open is, en het is helemaal wit buiten, kan er wél gevaar zijn.
Zoals de foto in de vorige post al weergeeft, geen probleem. Bijen hebben al eeuwen overleefd, dus dat beetje sneeuw is ook geen probleem.
Wat wél belangrijk is: Afblijven. Niet aan schudden/tikken om te horen of er leven is. Als ze het niet overleven, helpt dat ook niet. Als ze dood zijn gegaan, komt dat niet door dat beetje sneeuw.
Het voorjaar komt, dan is er weer alle gelegenheid te kijken en te werken aan de bijen.
Jannes