3-jarig verbod op honing verkoop!!

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
J.Evers
Contacteer:

Re: 3-jarig verbod op honing verkoop!!

Bericht door J.Evers »

Dit speelde ook toen we vorig jaar op apimondia waren, de Duitse rechter was vrij duidelijk, wanneer je bijen binnen een straal van 10 km van een GMO gewas hebben gestaan dat door bijen bevlogen wordt dan is het aannemelijk dat er GMO stuifmeelsporen in je honing terecht komen. Wanneer dat dit aannemelijk is dan kun je een paar dingen doen;

1. Op de pot vermelden dat je honing mogelijk sporen van GMO origine bevat, dit is een verplichting tenzij (onverkoopbare honing want europeanen zijn nog niet zover dat ze GMO gewas willen eten)
2. Je de honing laat onderzoeken op GMO sporen en er is aangetoond dat deze sporen er NIET in zitten dan kun je net als anders je honing etiketteren en verkopen
3. Je laat de kosten van honing onderzoek achterwege en vernietigd de honing of zet deze in voor vergisting tot bijvoorbeeld bio ethanol
4. Je houdt je al dan niet bewust van de domme en neemt aan dat het met een sisser af zal lopen, ik kom daarmee niet weg, maar een hobby imker die alleen thuis verkoopt wat hij zelf uit eigen volken oogst zal wel met een waarschuwing wegkomen denk ik.
Imker sinds 2009, Initiator van Imker- en Bijencentrum "De Bijenboerderij"
J.Evers
Contacteer:

Bericht door J.Evers »

Er is dus zeker geen sprake van verbod, tenzij je natuurlijk de vermelding van de verplichtte tekst op het etiket als een verbod ziet, heel veel verschil maakt het in mijn ogen namelijk niet
Imker sinds 2009, Initiator van Imker- en Bijencentrum "De Bijenboerderij"
alfa vulgaris
Imker sinds: 2010
Aantal volken: 0

Bericht door alfa vulgaris »

maartenkleijne schreef:In de tijd na Chernobyl moest heidehoning bij het chemisch afval vanwege het radioactief cesium. Toch kon je toen nog overal prima heidehoning kopen. Genmais lijkt mij minder gevaarlijk dan cesium, ook al is het allebei evenzeer een onzin-verhaal.
Inderdaad een onzin verhaal.

FF uit het hoofd:" het radioactieve isotoop van Cesium heeft een halfwaardetijd van minstens 30 jaar."

Een van de snelst vervallende isotopen na een nucleaire ramp Jodium heeft een halfwaardetijd van slechts 3,5 jaar.

Ik dacht dat een beetje met genmaispollen besmette honing juist hielp om weerstand tegen een allergie op te bouwen.
Dit is gekscherend bedoelt uiteraard :!:

Enneuh 10 km,is dat niet een beetje weinig voor een windbestuiver :?:
De bijen zijn immers net als helicopters statisch electrisch geladen als ik me niet vergis.of heb ik nu teveel gezegd.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand ook de wetgevers menen er genoeg van te hebben.

Alfa.
Plaats reactie