Er zit een nest in mijn vogelhuisje
Moderator: Hans van der Post.
-
- Contacteer:
Re: Er zit een nest in mijn vogelhuisje
Mooie foto's inderdaad zeker geen bijen. Mooi van genieten!
Een bombus coitus interruptus, nou lekker dan. En hoelang duurt zo'n cyclus ?alfa vulgaris schreef:Over enige tijd zijn de jonge koninginnen geboren en raakt het nest in verval,daarna kan je het zo opruimen zonder ze in hun voortplantingscyclus te storen.
-
- Imker sinds: 2010
- Aantal volken: 2
- Bijenras(sen): Buckfast
- Contacteer:
Hoe lang de cyclus duurt weet ik niet, maar ze blijven tot de herfst in leven.
Met hommels hoef je geen kilometers afstand aan te houden, zoals bij honingbijen. Als ik het goed heb is 500 meter verplaatsen al genoeg om ze niet meer op hun plek terug te laten komen.
Met hommels hoef je geen kilometers afstand aan te houden, zoals bij honingbijen. Als ik het goed heb is 500 meter verplaatsen al genoeg om ze niet meer op hun plek terug te laten komen.
- Hans van der Post.
- Moderator
- Imker sinds: 1962
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): F1 carnica VSH
- Contacteer:
Van het vogelhuis de opening in het donker dichtplakken en vervolgens meenemen naar een andere plek 1 Km verder. Hang het huisje aan een boom in een plansoen met ijzerdraad vast. Simpel!
!Hans.
- alfa vulgaris
- Aantal volken: 0
Als het een boomhommel betrefd en dat is het volgens mij.
Dan zegt wikipedia dat het tot augustus duurt todat de nieuwe koninginnen paren.
Mocht je ze toch willen verplaatsen dan zou ik het kastje constant rechtop houden anders wordt het binnen een zootje en moeten ze alles weer opruimen.
Hommels bewaren namelijk nectar in rechtopstaande potjes van gemaakt van was zonder deksel.
Dan zegt wikipedia dat het tot augustus duurt todat de nieuwe koninginnen paren.
Mocht je ze toch willen verplaatsen dan zou ik het kastje constant rechtop houden anders wordt het binnen een zootje en moeten ze alles weer opruimen.
Hommels bewaren namelijk nectar in rechtopstaande potjes van gemaakt van was zonder deksel.
-
- Aantal volken: 2
- Bijenras(sen): Buckfast
- Contacteer:
Ik heb ze destijds met de auto (kastje tussen mijn benen) weggebracht met een plankje over het gat. Ze zoemden volop, maar alles ging goed. Erg leuk om ze daarna weer te zien vliegen.alfa vulgaris schreef:Als het een boomhommel betrefd en dat is het volgens mij.