Het imkeren omvat niet alleen het 'reguleren' van het bijenvolk, maar ik denk voor veel imkers te spreken al ik zeg dat ook het in elkaar zetten van raampjes tot een leuke bezigheid behoort. Het begint met het inponsen van 'de oogjes' dat is iets dat zich in de huiskamer laat uitvoeren en waarvoor het apparaatje niet zou misstaan bij"Tussen Kunst en Kitsch"( waar dient dit apparaatje voor ?? ).
Het in elkaar spijkeren dient in 'het schuurtje' of in ieder geval 'elders' te gebeuren wil het huwelijksgeluk niet onder grote druk komen te staan ! Ik zal het dus niet hebben over propolisvervuiling op een nieuw overhemd of honing, was en propolis op of aan je goede schoenen

Het nieuwe raampje heeft een uitgefreesd gleufje om de draadjes aan de zijkanten te beschermen. Of dit echt werkt zal de praktijk leren . Zelf heb ik bij het schoonmaken bij 'gewone' raampjes nooit problemen ondervonden .
Nog een tip voor de beginnende imker. Lijmen van de verbindingen kan geen kwaad en spijker niet in 'kops'hout maar vanaf de zijkanten dus van het raampje.Je trekt immers het raampje verticaal uit de kast .Gebruik wel kleine spijkertjes anders krijg je weer barsten in het dunne uiteinde van de pootjes waaraan de toplat vastzit.
Denk ook bij het lijmen aan je kleren. Imker zijn is ( ook ) ..... denken aan/ lief zijn voor je partner

Succes met het raampjes timmeren. Wat hebben we toch een leuke hobby !