Ik heb een hobby volkje in mijn achtertuin, opgekweekt uit 3 raampjes broed in een 3 ramer, van mijn P volk, dit heb ik voortdurend gevoerd met een jampot, de bijen hebben hierop doppen aangetrokken, er is een koningin uitgekomen dus een Carnica F1 koningin en die heeft inmiddels broed in alle stadia dus ook gesloten en uitlopend broed, maar het volkje groeit maar langzaam. Dit komt denk ik omdat de oude bijen nu dood gaan en worden vervangen door de eerste jonge bijen die uitlopen uit het broed van de nieuwe Carnica F1 koningin.
Inmiddels is het volkje ongeveer 3 1/2 raam, het zit nu in een 6 raams kastje (eigenlijk nog aan de grote kant) en ik voer elke dag in de hoop dat ze de 3 raampjes geplaatste kunstraat uitbouwen maar voorlopig snuffelen ze alleen maar aan die kunstraat

Ik zit met een vraag, is het mogelijk een raampje uitlopend broed te vervoeren om een 3 raams carnica volkje mee te versterken, zodanig dat het ongeveer 2 uur zonder bijen is? (Ik denk aan sterven van het broed door afkoeling, hoe te voorkomen?) Ik heb hier geen ervaring mee.
Bij voorbaat dank voor tips,
Freek