ik heb even met mijn mond open gestaan bij het open en van een carnicavolk
De kast was gewoon volkomen leeg, geen broed alleen wat donkere raad en een paar bijen die de laatste restjes kwamen roven
Nu heb ik mijn stalletje bij huis en kan elke dag even kijken (of twee of drie keer)

Dit is mijn tweede jaar dus weet ik nogniet zo veel, maar ben aan het leren net als iedereen trouwens of je nu 40 jaar bijen hebt of niet
maar dit had ik even niet verwacht
Bij de laatste inspectie gewoon nog veel broed en de koningin nog gezien
Een tijdje terug had ik wel opeens een dikke laag bruin mul op de varoala liggen
Kijk iedere week wel even op de la
Dit gaat heel gemakkelijk, ik heb kunststofkasten van marc uit belgie en die bevallen mij uitstekend
Maar deze kast is van hout en heb hem meegekregen van de cursus met een heel zachtaardig carnicavolkje
In de andre drie kasten heb ik buckfast
Was al een tijdje aan het voeren voor de winter en zag dat op de vliegplankvan de bewuste kast wel gezeur onder elkaar
roverij op dat volk, daar was ik niet blij mee
geef ze wel net voor donker het voer
een beetje bloemmeel op de bijen gegooid en bekeken welk volk het deed dit volk stond twee plaatjes verder en was niet zo vlot met het leegmaken van de voerbak maar achterna waren ze met twee voerbakken bezig

deze met de bloemenspuit op de vliegplank nat gespoten daarna was het over een dag gestopt met voeren
maar na het voeren weer gezeur bij de houten kast
Toen deze kast open gemaakt en dan een lege kast vinden is een raar gezicht
weet iemand hoe dit kan? en hoe dit is te voorkomen?
het carnicavolk was gewoon een sterk volk en ik heb geen lege moerdoppen gevonden
groeten kaptijn