Andere imkers
- m.kolsters.
- Imker sinds: 1994
- Aantal volken: 25
- Bijenras(sen): carnica
- Contacteer:
Re: Andere imkers
Nu begrijp ik waarom je weer weg wil, hier de kou en daar de mooie natuur en dan het mooie optrekje.
Ik denk dat ik toch zou vertrekken daar genees je sneller.
En de boomstam kan je over 3 maanden wel slingeren of persen denk ik.
Wel te gek mooi.
Ik denk dat ik toch zou vertrekken daar genees je sneller.
En de boomstam kan je over 3 maanden wel slingeren of persen denk ik.
Wel te gek mooi.
Tinus Kolsters
- apiario
- Imker sinds: 1976
- Aantal volken: 8
- Bijenras(sen): Carnica
- Contacteer:
Dank Tinus voor je reactie. Inderdaad is het hier (mist)rotig Alles is grijs en koud,daarbij lig je ook nog op bed. Er vliegt geen beesie meer, zie ik af en toe een reiger (wit), zeer veel smienten, ganzen, en op een laat in de middag/avond komt er een zeer grote spreeuwen zwerm voorbij die wellicht bij Kinderdijk het riet opzoekt om te slapen.
Niet wij vinden het daar mooi ,maar de regio staat bekend om de mooie natuur en veel toeristen komen uit de steden daar het weekend doorbrengen. Arno is daar dan ook aangesloten bij een toeristenorganisatie Waarbij men kennis kan maken met de vele organische bedrijven zoals,Koffieteelt/bijenhouden/Plamtag/viskwekkerijen/orgideenkwekerijen/ enz enz .De temperatuur is zeer aangenaam niet te warm (hoogte 917)De streek leg tussen de haven plaats Vitoria ES en Belo Horizonte MG Als het toch slecht weer blijft kan je daar een gaan kijken via google Earth
veel mooie foto,s te zien Inmiddels is er weer heel wat veranderd. ES is Esparito Santo de provincie 3x Nederland.
Coordinaten onderaan de foto

Beide zeer goede drachtplanten
Niet wij vinden het daar mooi ,maar de regio staat bekend om de mooie natuur en veel toeristen komen uit de steden daar het weekend doorbrengen. Arno is daar dan ook aangesloten bij een toeristenorganisatie Waarbij men kennis kan maken met de vele organische bedrijven zoals,Koffieteelt/bijenhouden/Plamtag/viskwekkerijen/orgideenkwekerijen/ enz enz .De temperatuur is zeer aangenaam niet te warm (hoogte 917)De streek leg tussen de haven plaats Vitoria ES en Belo Horizonte MG Als het toch slecht weer blijft kan je daar een gaan kijken via google Earth
veel mooie foto,s te zien Inmiddels is er weer heel wat veranderd. ES is Esparito Santo de provincie 3x Nederland.
Coordinaten onderaan de foto
Beide zeer goede drachtplanten
voor lezing angelose/geafrikaniseerde bijen
- m.kolsters.
- Contacteer:
Ik was op vakantie in zuid Spanje en ook deze planten en ook je vlinder gefotografeerd.
Maar dan leer je hoe de bijen op planten vliegen die wij hier binnen hebben staan.
Ik dacht dat het de ficus is en een palm op je foto's.
Maar dan leer je hoe de bijen op planten vliegen die wij hier binnen hebben staan.
Ik dacht dat het de ficus is en een palm op je foto's.
Tinus Kolsters
- apiario
- Contacteer:
Palm is goed maar de andere weet ik niet. Het blad doet er wel aan denken.
Vragen daar valt niet mee daar. Vaak is het een plaatselijk naam.
Vragen daar valt niet mee daar. Vaak is het een plaatselijk naam.
- apiario
- Contacteer:
De comunicatiekabels
Het oerwoud heeft zo zijn eigen kabels. Deze komen uit een soort transformaten complex in een zeer grote ondergrondse ruimte. Waar allerlei micro organisme dagelijks aan het werk zijn .De geweldig hoogspanningmasten zorgen ervoor dat het stuifmeel en reukstoffen voor onze bijen over een zeer groot gebied verspreid worden De kabels zijn zeer goed gecamoufleerd. Binnenin zit glasvezel/en de benodigde energie. Als de bijen het stuifmeel of nectar gehaald hebben dan word er snel een sein geven naar andere dracht bronnen die dan ook gaan produceren
Zo dacht ik................... Mooi systeem

Het oerwoud heeft zo zijn eigen kabels. Deze komen uit een soort transformaten complex in een zeer grote ondergrondse ruimte. Waar allerlei micro organisme dagelijks aan het werk zijn .De geweldig hoogspanningmasten zorgen ervoor dat het stuifmeel en reukstoffen voor onze bijen over een zeer groot gebied verspreid worden De kabels zijn zeer goed gecamoufleerd. Binnenin zit glasvezel/en de benodigde energie. Als de bijen het stuifmeel of nectar gehaald hebben dan word er snel een sein geven naar andere dracht bronnen die dan ook gaan produceren

- maartenkleijne
- Moderator
- Imker sinds: 1974
- Aantal volken: 3
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
Geen ficus Tinus. Er zijn mee dan 2000 soorten ficus, en volgens mij allemaal bomen met vrij kleine bloemen leidend tot bessen, groot of klein.
Deze prachtige plant ziet eruit als scheuten die uit de grond en hetzelfde jaar bloeien. Geen flauw idee van naam.
Deze prachtige plant ziet eruit als scheuten die uit de grond en hetzelfde jaar bloeien. Geen flauw idee van naam.
gr,
m
m
- apiario
- Contacteer:
mogge Tinus,
Even een antwoord op hetgeen je schrijft, En de boomstam kan je over 3 maanden wel slingeren of persen denk ik.
zie foto
ze hebben er inmiddels ook een ander afzuigsysteem

Even een antwoord op hetgeen je schrijft, En de boomstam kan je over 3 maanden wel slingeren of persen denk ik.
zie foto
ze hebben er inmiddels ook een ander afzuigsysteem
- m.kolsters.
- Contacteer:
Dag Bertus ben met het verkeerde been uit bed gestapt en toe de verkeerde kant op gedraaid,
Heb ook al weer een dag op bed en niets gedaan, zal mij weer wat rustiger moeten gedragen in plaats zware korven te vlechten.
Heb ook al weer een dag op bed en niets gedaan, zal mij weer wat rustiger moeten gedragen in plaats zware korven te vlechten.
Tinus Kolsters