Harde werkelijkheid
- m.kolsters.
- Imker sinds: 1994
- Aantal volken: 25
- Bijenras(sen): carnica
- Contacteer:
Re: Harde werkelijkheid
Had ook even er bij moeten zetten dat het een zonnige dag is geweest en de zonkant is waar de bijen er uit willen.
Tinus Kolsters
Bij tunnels langs de bogen ( laatste boog waar hier op foto bijen tegen zitten ) in het dek om de 30 cm een gat boren rond 30-40 mm.
En in de kopgevel een gat maken of deur open zetten kort bij kasten voor terugkomende bijen.
Kasten het liefst aan de kant van de middagzon plaatsen. ( Invliegen jonge bijen )
Ik verwacht dat kleine tunnel op foto gebruikt wordt voor zaadteelt.
dan moet hij juist geheel gesloten zijn, maar dan werk je ook met kleine volkjes.
Waarom hier zoveel volken staan in en lege tunnel.
groetjes Henk
En in de kopgevel een gat maken of deur open zetten kort bij kasten voor terugkomende bijen.
Kasten het liefst aan de kant van de middagzon plaatsen. ( Invliegen jonge bijen )
Ik verwacht dat kleine tunnel op foto gebruikt wordt voor zaadteelt.
dan moet hij juist geheel gesloten zijn, maar dan werk je ook met kleine volkjes.
Waarom hier zoveel volken staan in en lege tunnel.

groetjes Henk
- Hans van der Post.
- Moderator
- Imker sinds: 1962
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): F1 carnica VSH
- Contacteer:
Mede forumleden als je even kijkt naar de bijdrage die nl-bite doet is het iemand die de boel wil opruien.
Zou niet meer op zijn postings reageren.
En de foto die hij nu heeft geplaatst komt niet van zijn kamera en is dus niet rechthebbend = staat illegaal op het forum.
Even in herinnering brengen van zijn vraag in april: http://www.bijenhouden.nl/phpbb/viewtopic.php?t=25824
En de foto die hij nu heeft geplaatst komt niet van zijn kamera en is dus niet rechthebbend = staat illegaal op het forum.
Even in herinnering brengen van zijn vraag in april: http://www.bijenhouden.nl/phpbb/viewtopic.php?t=25824
!Hans.
- Jelte Pieter Dijkstra
- Imker sinds: 1998
- Aantal volken: 0
- Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
- Contacteer:
Als deze illegaal op het forum staat... moet deze er dan niet af???staat illegaal op het forum.
gr
JP
Als je een (doorgaans ongunstige) mening hebt over iemand of iets waarvan je weinig weet = vooringenomenHans van der Post. schreef:Mede forumleden als je even kijkt naar de bijdrage die nl-bite doet is het iemand die de boel wil opruien.
-
- Imker sinds: 1957
- Bijenras(sen): carnica
- Contacteer:
Vooringenomen?nhl_bit schreef:Als je een (doorgaans ongunstige) mening hebt over iemand of iets waarvan je weinig weet = vooringenomenHans van der Post. schreef:Mede forumleden als je even kijkt naar de bijdrage die nl-bite doet is het iemand die de boel wil opruien.
Maar hier iets plaatsen en verder niet deelnemen aan de discussie/openheid van zake geven draagt niet bij om geloofwaardig over te komen.
ad staals
- Jelte Pieter Dijkstra
- Contacteer:
Mijn vorige opmerking over uit de imkerkast komen is weggeredigeerd, maar ik vind de opmerking nu toch echt terecht. Ik vind het allerminst chique om zo kritiek te uiten onder pseudoniem. Ik zou er korte metten mee maken: weg ermee!
Misschien moeten we toch eens in alle open- en redelijkheid hierover een discussie voeren: moeten we mensen die anoniem hier optreden wel toelaten?
gr
Misschien moeten we toch eens in alle open- en redelijkheid hierover een discussie voeren: moeten we mensen die anoniem hier optreden wel toelaten?
gr
JP
-
- Imker sinds: 2007
- Aantal volken: 400
- Bijenras(sen): Buckfast
- Contacteer:
Jelte Pieter Dijkstra schreef:Mijn vorige opmerking over uit de imkerkast komen is weggeredigeerd, maar ik vind de opmerking nu toch echt terecht. Ik vind het allerminst chique om zo kritiek te uiten onder pseudoniem. Ik zou er korte metten mee maken: weg ermee!
gr
Goedzo J.P.!
Zet 'm op!

- maartenkleijne
- Moderator
- Imker sinds: 1974
- Aantal volken: 3
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
Beroep:Iets biologisch
Dat klinkt ook vrij anoniem JP voor iemand die tegen privacy pleit.
Beroep:Iets biologisch
Dat klinkt ook vrij anoniem JP voor iemand die tegen privacy pleit.
gr,
m
m
- Jelte Pieter Dijkstra
- Contacteer: