Diverse kasten en stallen
-
- Imker sinds: 2005
- Aantal volken: 10
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
Ik heb vandaag mijn nieuwe bijenstal op de foto gezet. Hij is net klaar en krijgt meteen een zware storm voor de kiezen. Gelukkig staat het geheel als een huis en er zit totaal geen beweging in.
http://www.bessenkwekerij.com/2011/12/d ... nstal.html
http://www.bessenkwekerij.com/2011/12/d ... nstal.html
- buzzer
- Imker sinds: 2011
- Aantal volken: 7
- Bijenras(sen): carnica.....en lookalikes
- Contacteer:
Zo..... altijd baas boven baas!!! Ziet er solide uit. Pracht stal Pieter.
Hier een paar 6 ramers met broedkamer gemaakt van 2 cm. dik grenen. Helemaal gelijmd en geschroefd.

Hier een paar 6 ramers met broedkamer gemaakt van 2 cm. dik grenen. Helemaal gelijmd en geschroefd.
Alle begin is (bij) zonder honing.
-
- Contacteer:
Vandaag mijn stelling klaargezet zodat ik in het weekend de bijen kan verplaatsen tot buiten de bijenhal.
Volgende week wordt ze dan afgebroken om plaats te maken voor een nieuwe.

groetjes
Volgende week wordt ze dan afgebroken om plaats te maken voor een nieuwe.
groetjes
roger
-
- Contacteer:
Vandaag dak eraf genomen, volgende maandag komt het zwaardere werk, afbreken van de muren

roger
-
- Contacteer:
Gisteren de bijen buiten de hal geplaatst .
Vandaag met de hulp van twee vrienden de bijenstal afgebroken .

Het "slagveld"
Volgende week worden de voorbereidingen gemaakt om een nieuwe grondplaat te gieten .

groetjes uit Vlaanderen
Vandaag met de hulp van twee vrienden de bijenstal afgebroken .
Het "slagveld"
Volgende week worden de voorbereidingen gemaakt om een nieuwe grondplaat te gieten .
groetjes uit Vlaanderen
roger
- Erik Konijn
- Imker sinds: 2012
- Aantal volken: 25
- Bijenras(sen): buckfast
- Contacteer:
Een project samen met mijn kinderen. Een Bijenhotel maken voor de solitaire bijen.. Het begin is er.

-
- Contacteer:
Vandaag met een paar vrienden de bodemplaat voor mijn nieuwe bijenhal gegoten.
We hebben geluk gehad met de weersomstandigheden, hopelijk kan ik binnenkort beginnen met de verdere opbouw en staan mijn buckfasten dan begin april al in hun nieuwe verblijf.
Tot op heden nog geen bijensterfte hier dit jaar
groetjes uit Vlaanderen

We hebben geluk gehad met de weersomstandigheden, hopelijk kan ik binnenkort beginnen met de verdere opbouw en staan mijn buckfasten dan begin april al in hun nieuwe verblijf.
Tot op heden nog geen bijensterfte hier dit jaar

groetjes uit Vlaanderen
roger
Vandaag de laatste hand geslagen aan mijn bijenhalletje....
En aangezien ik moe was en de bijen niet thuis waren heb ik deze zelf getest...

Ik wou een bijenhal voor een bak of zes en aangezien ik niet iets permanents wou zetten heb ik geen beton gegoten met uiteondering voor de
vier palen die met grondankers bevestigd zijn.
De vloer bestaat uit houten panele die ze gebruikten in een pannenfabriek denk ik... is 5 cm dik en ze liggen dubbel..
Omdat ik dit uiteraard zo goedkoop mogelijk wou
heb ik eens 'gratis' tuinhuis op een verkoopsite ingetypt en ja, er stond een advertentie op
die net geplaast was 'gratis tuinhuis zelf af te breken' Een vriend opgetrommeld en we zijn het ding gaan halen.
Een beetje aangepast en uiteraard 1 zijde in brandhout veranderd... al bij al ben ik tevreden met het resultaat...
Mijn 3 kasten hebben we deze morgen bij mn collega geplaatst en en daar het vlieggat geopend...
het was mooi om te zien hoe alle bijen zich terug aan het orienteren waren en na een drie kwartier reeds met stuifmeel thuiskwamen!
In mijn enthousiasme een beetje te dicht gaan kijken wat niet geheel tot een paar individuen hun zin was... Mijn eerste twee steken voor dit jaar zijn binnen!
Eentje op mijn lip en eentje op mijn wang
Gelukkig geen zwelling merkbaar
Nu vroeg ik me af hoelang ik moet wachten om ze terug bij mij in de tuin te zetten.
Wanneer ik dit te vroeg doe heb ik begrepen dat de winterbijen terug op de oude plaats in mijn tuin zouden zoeken?
Of heroriënteren ze zich sowieso wanneer ze elders ingevlogen waren?
Ik zal het advies dat ik hier kreeg maar volgen en een week of drie wachten dan zijn deze toch naar de eeuwige jachtvelden...
UPDATE: gevonden op imkerpedia! :''De levensduur van een werkbij overtreft in het bijenseizoen slechts zelden de 6 weken, en van die periode is ze meestal hooguit de helft haalbij.''
Al bij al tevreden van het resultaat en bedankt voor het advies dat ik hier kreeg!

En aangezien ik moe was en de bijen niet thuis waren heb ik deze zelf getest...
Ik wou een bijenhal voor een bak of zes en aangezien ik niet iets permanents wou zetten heb ik geen beton gegoten met uiteondering voor de
vier palen die met grondankers bevestigd zijn.
De vloer bestaat uit houten panele die ze gebruikten in een pannenfabriek denk ik... is 5 cm dik en ze liggen dubbel..
Omdat ik dit uiteraard zo goedkoop mogelijk wou

die net geplaast was 'gratis tuinhuis zelf af te breken' Een vriend opgetrommeld en we zijn het ding gaan halen.
Een beetje aangepast en uiteraard 1 zijde in brandhout veranderd... al bij al ben ik tevreden met het resultaat...
Mijn 3 kasten hebben we deze morgen bij mn collega geplaatst en en daar het vlieggat geopend...
het was mooi om te zien hoe alle bijen zich terug aan het orienteren waren en na een drie kwartier reeds met stuifmeel thuiskwamen!
In mijn enthousiasme een beetje te dicht gaan kijken wat niet geheel tot een paar individuen hun zin was... Mijn eerste twee steken voor dit jaar zijn binnen!
Eentje op mijn lip en eentje op mijn wang

Gelukkig geen zwelling merkbaar

Nu vroeg ik me af hoelang ik moet wachten om ze terug bij mij in de tuin te zetten.
Wanneer ik dit te vroeg doe heb ik begrepen dat de winterbijen terug op de oude plaats in mijn tuin zouden zoeken?
Of heroriënteren ze zich sowieso wanneer ze elders ingevlogen waren?
Ik zal het advies dat ik hier kreeg maar volgen en een week of drie wachten dan zijn deze toch naar de eeuwige jachtvelden...
UPDATE: gevonden op imkerpedia! :''De levensduur van een werkbij overtreft in het bijenseizoen slechts zelden de 6 weken, en van die periode is ze meestal hooguit de helft haalbij.''
Al bij al tevreden van het resultaat en bedankt voor het advies dat ik hier kreeg!
Laatst gewijzigd door jomme op ma 12 mar 2012, 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Contacteer:
Re: Wat deed jij vandaag???
Oefff.....vandaag eindelijk mijn materialen geleverd voor mijn nieuwe bijenstal .
En morgen kan ik dan beginnen aan de montage ervan
Gelukkig heb ik nog een sterke vrouw die mij kan bijstaan

groetjes uit Vlaanderen
En morgen kan ik dan beginnen aan de montage ervan

Gelukkig heb ik nog een sterke vrouw die mij kan bijstaan

groetjes uit Vlaanderen
roger
-
- Contacteer:
Vandaag met de montage van de bijenhal begonnen

Tinus je moet nu niet denken dat mijn vrouw die bijenhal alleen aan het monteren is hoor, er moet toch iemand de foto's nemen nietwaar
Morgen beginnen we aan het dak.
groetjes uit Vlaanderen waar het terug een zomerse dag was.

Tinus je moet nu niet denken dat mijn vrouw die bijenhal alleen aan het monteren is hoor, er moet toch iemand de foto's nemen nietwaar

Morgen beginnen we aan het dak.
groetjes uit Vlaanderen waar het terug een zomerse dag was.
roger