Koninginneteeltdag 26 januari 2013

Over bijenrassen en over alle aspecten van koninginnenteelt.
Gebruikersavatar
alfa vulgaris
Berichten: 1543
Lid geworden op: di 11 okt 2011, 01:36
Imker sinds: 2010
Aantal volken: 0

Re: Koninginneteeltdag 26 januari 2013

Bericht door alfa vulgaris » za 26 jan 2013, 23:28

Gelukkig niks gemist dus,want ben zelf niet zo'n voorstander van KI.

Hehe,wel buckfastbijenhouder natuurlijk :oops:

Ik zou het wel waarderen als er videomateriaal van zulke lezingen op het forum werden geplaatst.
Voor de zwakken en de zieken?

Heheh en natuurlijk voor de mensen die zo nodig naar de bestuivingsdag moesten :!:

De moerasimker
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 26 dec 2012, 10:39
Locatie: Weerribben
Contacteer:

Re: Koninginneteeltdag 26 januari 2013

Bericht door De moerasimker » zo 27 jan 2013, 00:07

voor buckfast is ki juist het meest noodzakelijk.

groet Gerard,

p.zwartepoorte
Berichten: 1020
Lid geworden op: wo 29 jun 2011, 21:59
Imker sinds: 2011
Aantal volken: 10
Bijenras(sen): buckfast pmoeren en F1
Locatie: wijchen
Contacteer:

Re: Koninginneteeltdag 26 januari 2013

Bericht door p.zwartepoorte » zo 27 jan 2013, 00:49

het scheelt dat KI net zo veel gebruikt word voor carnica als buckfast en ik denk voor carnica meer gok ik
en voor buckfast is het het niet nootzakelijk zijn zat eilanden of stadions
Vriendelijke groeten p.zwartepoorte buckfastimkerij

H.S. Kok
Berichten: 130
Lid geworden op: zo 26 nov 2000, 00:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Koninginneteeltdag 26 januari 2013

Bericht door H.S. Kok » zo 27 jan 2013, 09:05

Binnenkort verschijnen de presentaties van de sprekers op de NBV site. Die van Dalibor Titera heb ik al ontvangen.

H.S. Kok
Berichten: 130
Lid geworden op: zo 26 nov 2000, 00:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Koninginneteeltdag 26 januari 2013

Bericht door H.S. Kok » zo 27 jan 2013, 09:21

alfa vulgaris schreef:Gelukkig niks gemist dus,want ben zelf niet zo'n voorstander van KI.

Hehe,wel buckfastbijenhouder natuurlijk :oops:

Ik zou het wel waarderen als er videomateriaal van zulke lezingen op het forum werden geplaatst.
Voor de zwakken en de zieken?

Heheh en natuurlijk voor de mensen die zo nodig naar de bestuivingsdag moesten :!:
Aan het einde van de dag is gemeld, dat in het vervolg de koninginneteeltdag op de laatste zaterdag van januari zal worden gehouden.
Er bestaan verschillende dvd's over KI en koninginneteelt. Die zijn te bestellen via internet. Ook de Buckfastgroep heeft een dvd gemaakt in het verleden.
Over KI zijn er verschillende in het Duits verkrijgbaar. Ook zijn deze in Amerika verkrijgbaar over dit onderwerp. Maar je leert dit soort dingen niet uit een boekje maar in de praktijk. Hoewel een theoretische ondergrond nooit weg is. In Duitsland zijn op 2 plaatsen cursussen te volgen over KI, waar elke deelnemer zelf zijn apparatuur moet meebrengen. In Dol is apparatuur beschikbaar voor elke deelnemer. De cursus in Dol is 2 dagen in juni en in juli.
Er zijn per keer 5 plaatsen beschikbaar. In juni van dit jaar ga ik naar Dol voor deze cursus, samen met een Belgische collega imker.

Deze cursus wordt elk jaar in juni en juli gehouden. Als je hiervoor belangstelling hebt moet je contact zoeken via het mailadres wat je van Titera vindt op de website: www.beedol.cz

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten