BIJ-goed, Bollen voor bijen

Over het voedsel van bijen en hommels en hun rol bij de bestuiving in natuur en cultuur.

Moderator: maartenkleijne

Plaats reactie
Franschman
Contacteer:

BIJ-goed, Bollen voor bijen

Bericht door Franschman »

Bij- goed, zo wordt in de bollenteelt, de teelt beschouwd van sneeuwklokjes, blauwe druifjes ,crocussen etc. Toch zijn dit de bolgewasjes die voor de vroege voorjaarsdracht voor bij en imker interessant zijn ! Op de bolbloemententoonstelling in Breezand ( nabij Anna-Pauwlona)ontmoette ik een bloembollenkweker, terwijl ik foto's maakte van het bijzondere bijgoed dat daar in Breezand te zien was. Nu de tip die ik meekreeg. :dance:
De firma Jac. Uittenboogaard&Zonen ( http://www.jubholland.nl) , Noordwijkerhout, heeft een speciaal Bijenmengsel ontwikkeld.
Hierin zitten o.a Botanische crocussen, Chionodoxa, Muscari, Nectaroscordum etc. 'Help de bijen met bloembollen...". zo staat op hun site te lezen. Een aardig initiatief dat natuurlijk ook een commerciële achtergrond heeft :D
Neem contact op voor meer informatie ( catalogus) over ons speciale bijenmengsel.
Dat heb ik gedaan en wacht nu in spanning op de catalogus van dit bedrijf.
Laatst gewijzigd door Franschman op za 09 mar 2013, 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Franschman
Contacteer:

Re: BIJ-goed, Bollen voor bijen

Bericht door Franschman »

Tere kleuren van botanische crocussen
Tere kleuren van botanische crocussen
Botanisch crocussen vermeerderen zich snel en zijn in trek bij de bijen. :be8:
De tere kleuren van dit bolgewasje zijn fantastisch. Botanische crocussen verschijnen vroeger dan de gewone crocussen.
Plaats reactie