Het komt me meer over als een vraag

Moderator: Hans van der Post.
Valt en staat met de deelnemers.Paul67 schreef:Als gewoon elke imker ieder jaar meldt hoeveel volken hij/zij heeft en hoeveel volken er in leven blijven heb je prima cijfers.
En hoe moeilijk is dat nou eigenlijk?
Ik zelf vind dit de leukst uitgedachte zin die bij meerdere onderzoeken gebruikt kan worden . in de meeste gevallen is het dan mogelijk om het eindresultaat naar eigen inzicht bij te stellen . en het onderzoek des te onbetrouwbaarder wordt .
Kun je proberen, maar dan doen ze nog niet mee. Veel waar naar gevraagd wordt doet niet ter zake.(Zie ook opmerking van Jaap v P).Jelte Pieter Dijkstra schreef: Je kunt toch bij imkers die niet gereageerd hebben een steekproef doen.
Wat een rare gang van zaken vind ik dit toch...Kun je proberen, maar dan doen ze nog niet mee.
Paul67 schreef:Eén ding lijkt me helder: je kunt niet willen praten / vragen stellen over hoe groot de bijensterfte jaarlijks is, terwijl je aan de andere kant om één of andere reden niet wil meewerken aan het kenbaar maken van informatie. Dat is echt onzin.
hoi PaulPaul67 schreef:Wat een rare gang van zaken vind ik dit toch...Kun je proberen, maar dan doen ze nog niet mee.
-er dan toch blijkbaar imkers zijn die geen zin hebben om te laten weten hoeveel volken ze hebben en hoeveel volkverlies (kwestie van luiheid??)
-er dan ook blijkbaar imkers zijn die vinden dat "men" daar niks mee te maken heeft (waarom eigenlijk? Is imkeren een top-secret hobby of beroep? Hebben we
wat te verbergen?)
Misschien is het dan een optie om het melden van de hoeveelheid volken en hoeveelheid volkverlies verplicht te stellen. Alleen die informatie en verder niks.
Dat is voldoende om in élk geval te weten hoe groot de bijensterfte landelijk is.
Eén ding lijkt me helder: je kunt niet willen praten / vragen stellen over hoe groot de bijensterfte jaarlijks is, terwijl je aan de andere kant om één of andere reden
niet wil meewerken aan het kenbaar maken van informatie. Dat is echt onzin.
Groet, Paul
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 5 gasten