Lente 2013

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
semar
Imker sinds: 1975
Aantal volken: 9
Bijenras(sen): buckfast
Contacteer:

Re: Lente 2013

Bericht door semar »

alfa vulgaris schreef: Het lijkt erop dat we een van de belangrijkste drachtbronnen voor de lente van 2013 hebben veiliggesteld.
Beetje jammer dat we nu zelf aan de slag moeten ,maar wij en de bijen hadden deze boom echt gemist.
Oh ja,we moeten het snoeiafval ook afvoeren,de boom wil stekken,dus mocht iemand belang bij stekmateriaal hebben stuur dan maar een PB-tje. Hij bloeide tussen half en eind maart de afgelopen jaren.

lijkt me dat jij zelf ook nogal wat te stekken hebt alfa zeker als dit de enige in het dorp is!!

hier en daar een stek in het overheidsgroen, doen :wink:
bv

sukses

Semar(Dominique)
de vos roger
Contacteer:

Bericht door de vos roger »

De wilgenbloei is hier begonnen,
jammer genoeg zullen de bijen er blijkbaar weinig aan hebben, nu zaterdag en zondag wordt opnieuw sneeuw verwacht.
Afbeelding
roger
Jelte Pieter Dijkstra
Imker sinds: 1998
Aantal volken: 0
Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Contacteer:

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra »

Roger, je moet wel het grote plaatje in de gaten houden :wink: .
Het is nog maar een klein gedeelte van deze wilg wat bloeit. Bovendien is dit stuifmeel nog niet echt losgekomen. Daarvoor moet het katje helemaal uitstaan en tevens ook de meeldraden. Ik denk dat het katje wat je nu laat zien met het (onrijpe) stuifmeel pas over 4 a 5 dagen goed is voor de bijen. Het komt denk ik net goed, maar dan moet het midden volgende week wel beteren.

gr.

JP
JP
alfa vulgaris
Imker sinds: 2010

Bericht door alfa vulgaris »

Jeuheu!

Het eerste geel is in de bontjasjes van de katwilgen nu ook te zien boven 53 NB.
Dan kan het snel gaan. Zo over een week moet het toch een keertje warmer worden zou je zeggen.

Vandaag en gister was het hier licht alsof het zomer was en het stuift hier,het lijkt wel ene woestijn!
Jelte Pieter Dijkstra
Imker sinds: 1998
Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Contacteer:

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra »

Gisteren door twee landen gereisd. De gele wilgen heb ik op een hand kunnen tellen.
Rond Mechelen heb ik een viertal bloeiende wilgen gezien. En dan nog ergens tussen Roosendaal en Utrecht eentje. Al met al is het nog niks, maar het begint nu wel. Ik denk dat mijn woorden een paar bijdrages hiervoor wel uitkomen: het zal nog iets van 5 tot 8 dagen duren voordat de wilg hard gaat bloeien en dan hoop ook ik dat het toch echt warmer wordt/is, want het is nog steeds Siberisch koud. Zeker de nachten. Flinke vorst. Op de niet beschenen plekken in Vlaanderen ligt nog steeds een flink pak sneeuw!

gr.
JP
alfa vulgaris
Imker sinds: 2010

Bericht door alfa vulgaris »

We moeten ook niet te snel willen,Het bijenjaar gaat al zo snel
Over een maand of 4 à 5 is het alweer voorbij.
Plaats reactie