Met wie mag ik meereizen naar de ALV?

Praktijk-onderwerpen.

Moderator: Hans van der Post.

Jelte Pieter Dijkstra
Imker sinds: 1998
Aantal volken: 0
Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Contacteer:

Re: Met wie mag ik meereizen naar de ALV?

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra »

Het heeft echter totaal geen toegevoegde waarde als het forum begint te verzanden in discusies over het reilen en zeilen van de ALV.

Het Forum is er grootdeel voor informatie over onze bijen en over onze bijen!
Petro en Jaap,
Waar ik me zo langzamerhand aan erger is aan degenen die zich overal aan ergeren (bijv. jullie ergeren je aan duscussies die niet in de juiste topic staan of over discussies die jullie niet zinnen). Vriendelijk verzoek om hiermee op te houden. Als een topic ineens veel reacties brengt, is er blijkbaar een 'markt' voor. Zoveel imkers, zoveel meningen. Ik vind het wel zinvol om wat verder te kletsen hierover en nog een paar anderen blijkbaar ook. Stoppen met het ondermijnen van deze bijdrage dus!

gr.

PS en ja ik zoek nog steeds een chauffeur!
JP
Jelte Pieter Dijkstra
Contacteer:

Ben meerderen malen naar deze vergadering geweest, en dat is ver rijden en niets leren of wijzer worden.
Alleen een snelle hamer horen vallen of je in een veiling zit
Tinus dat is erg jammer. Met name dat mensen op deze manier gedesillusioneerd weer terug gaan van zo'n ALV.
Ik ben er nog nooit geweest omdat ik jarenlang een bijbaantje had op zaterdags. Maar nu wil ik toch eens gaan kijken.
Ik zie wel...
JP
m.kolsters.
Imker sinds: 1994
Aantal volken: 25
Bijenras(sen): carnica
Contacteer:

Bericht door m.kolsters. »

Ja dat wil je, maar dan moet je met de trein !! gaat ook.
Tinus Kolsters
Jaap v.Popering
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 4
Bijenras(sen): bastaard
Contacteer:

Bericht door Jaap v.Popering »

Jelte Pieter Dijkstra schreef:
Het heeft echter totaal geen toegevoegde waarde als het forum begint te verzanden in discusies over het reilen en zeilen van de ALV.

Petro en Jaap,
Waar ik me zo langzamerhand aan erger is aan degenen die zich overal aan ergeren (bijv. jullie ergeren je aan duscussies die niet in de juiste topic staan of over discussies die jullie niet zinnen). Vriendelijk verzoek om hiermee op te houden. Als een topic ineens veel reacties brengt, is er blijkbaar een 'markt' voor. Zoveel imkers, zoveel meningen. Ik vind het wel zinvol om wat verder te kletsen hierover en nog een paar anderen blijkbaar ook. Stoppen met het ondermijnen van deze bijdrage dus!
Ik heb toch behoefte om hierop even te reageren .

Ik vraag mij bij deze discussie af of jij wel eens één keer op een afdelingsvergadering geweest bent waar het toekomstige beleid tot in de treuren besproken wordt , waar je ( soms ) tot in de late uurtjes je grieven kunt uiten op het toekomstig beleid van een vereniging . Waarna aan de hand van de uitkomst op democratische wijze opdracht gegeven zal worden aan de ( aan te wijzen ) afgevaardigde , opdracht gegeven wordt op welke wijze deze stem(men ) van betreffende vereniging uitgebracht dienen te worden . Het zou toch van de zotte zijn dat elk lid zo maar zijn ongebreidelde mening overal door kan drukken . Je bent gewoon in deze enkele maanden te laat , want de afgevaardigden zullen hun opdrachten al lang in hun bezit hebben , en zullen deze niet meer op de algemene vergadering mogen wijzigen .

De te volgen weg is , dat indien iemand zich niet bij de meerderheid neer kan leggen , zijn biezen pakt en zich bij een andere vereniging aansluit die wel in zijn of haar straatje past .

En om even op Tinus zijn reactie te reageren ,, Je zou ook gewoon in plaats van met de trein , op de fiets kunnen gaan . :whistle: En nog een ander advies , ik zou stoppen met je aan mij te ergeren want ik behoor nu eenmaal tot de grijsjes van de grijzige en leerzame bijeenkomsten ( die jij op deze wijze wenst te betitelen) :think:

Jaap v P
Ruinerweg
Imker sinds: 1994
Aantal volken: 10
Bijenras(sen): Carnica F 1
Contacteer:

Bericht door Ruinerweg »

Jaap,

en zo is het!

Groeten,

Roel
petro
Imker sinds: 1973-1974
Aantal volken: 5
Bijenras(sen): Buckfast
Contacteer:

Bericht door petro »

Ik wil hierop toch noch eenmaal reageren;
Jelte ik vindt het helemaal niet zo erg zoals jij het nu overbrengt, of iets in een verkeerd topic terechtkomt.
Mits het niet een nooit eindigende discussie wordt die het topic verzand!
Waar ik me wel aan erger is het feit dat de ALV overal begint op te duiken en de discusies erover!
Ik hoor je liever over je bijen praten,inplaats dat je daar elke keer weer over begint.
Ik neem aan dat ik daar nu wel duidelijk genoeg over ben geweest,zonder daar mensen persoonlijk mee kwaad te doen. :roll:
Petro
Jelte Pieter Dijkstra schreef:

Petro en Jaap,

gr.

PS en ja ik zoek nog steeds een chauffeur!
Jelte Pieter Dijkstra
Contacteer:

Ik wil hierop toch noch eenmaal reageren;
Jelte ik vindt het helemaal niet zo erg zoals jij het nu overbrengt, of iets in een verkeerd topic terechtkomt.
Mits het niet een nooit eindigende discussie wordt die het topic verzand!
Waar ik me wel aan erger is het feit dat de ALV overal begint op te duiken en de discusies erover!
Ik hoor je liever over je bijen praten,inplaats dat je daar elke keer weer over begint.
Ik neem aan dat ik daar nu wel duidelijk genoeg over ben geweest,zonder daar mensen persoonlijk mee kwaad te doen.
Petro
Petro,
Dank voor je reactie. Nu is het een en ander weer duidelijk.

Nog even over de ALV: tot nu toe is het (volgens mij) alleen opgedoken in de topic met het Bijenhuis en hier. In beide onderwerpen was het niet te vermijden, omdat het nu eenmaal onderdeel was van de ALV. Helaas zal ik hier niet alleen over bijen schijven (alhoewel ik dat ook erg leuk vind). Bestuur in de bijenhouderij en in het bijzonder de NBV houden mij nu eenmaal bezig... en ik ben erg benieuwd naar de ALV op 27 april. Mss niet zo leuk voor niet-NBVers, maar het is niet anders. De komende tijd zullen ook nog wel andere bijentopics de revue passeren, alhoelwel het bijenseizoen nu echt begint en ik van plan ben om een pak minder te gaan schrijven komende maanden.

gr

PS ik kan het ook omdraaien: misschien zijn er mensen die met mij mee willen rijden? Ik kan nog een drie man/vrouw oppikken op weg naar Wageningen.
Laat maar iets weten.
JP
Plaats reactie