Jelte Pieter Dijkstra schreef:Het heeft echter totaal geen toegevoegde waarde als het forum begint te verzanden in discusies over het reilen en zeilen van de ALV.
Het Forum is er grootdeel voor informatie over onze bijen en over onze bijen!
Petro en Jaap,
Waar ik me zo langzamerhand aan erger is aan degenen die zich overal aan ergeren (bijv. jullie ergeren je aan duscussies die niet in de juiste topic staan of over discussies die jullie niet zinnen). Vriendelijk verzoek om hiermee op te houden. Als een topic ineens veel reacties brengt, is er blijkbaar een 'markt' voor. Zoveel imkers, zoveel meningen. Ik vind het wel zinvol om wat verder te kletsen hierover en nog een paar anderen blijkbaar ook. Stoppen met het ondermijnen van deze bijdrage dus!
Ik heb toch behoefte om hierop even te reageren .
Ik vraag mij bij deze discussie af of jij wel eens één keer op een afdelingsvergadering geweest bent waar het toekomstige beleid tot in de treuren besproken wordt , waar je ( soms ) tot in de late uurtjes je grieven kunt uiten op het toekomstig beleid van een vereniging . Waarna aan de hand van de uitkomst op democratische wijze opdracht gegeven zal worden aan de ( aan te wijzen ) afgevaardigde , opdracht gegeven wordt op welke wijze deze stem(men ) van betreffende vereniging uitgebracht dienen te worden . Het zou toch van de zotte zijn dat elk lid zo maar zijn ongebreidelde mening overal door kan drukken . Je bent gewoon in deze enkele maanden te laat , want de afgevaardigden zullen hun opdrachten al lang in hun bezit hebben , en zullen deze niet meer op de algemene vergadering mogen wijzigen .
De te volgen weg is , dat indien iemand zich niet bij de meerderheid neer kan leggen , zijn biezen pakt en zich bij een andere vereniging aansluit die wel in zijn of haar straatje past .
En om even op Tinus zijn reactie te reageren ,, Je zou ook gewoon in plaats van met de trein , op de fiets kunnen gaan .

En nog een ander advies , ik zou stoppen met je aan mij te ergeren want ik behoor nu eenmaal tot de grijsjes van de grijzige en leerzame bijeenkomsten ( die jij op deze wijze wenst te betitelen)
Jaap v P