Hoe is de dracht bij jullie?
Moderator: maartenkleijne
-
- Imker sinds: 1973
- Aantal volken: 15
- Bijenras(sen): carnica
- Contacteer:
Re: Hoe is de dracht bij jullie?
Vandaag mijn volken nagezien, de honingbakken lopen bij de meeste als ware over. Wel dient er nog veel verzegeld te worden, de moeren zijn bijna gestopt met leggen zoveel honing komt er van de late linde binnen. Is België dan toch het land van melk en honing 

- Bart de Coo
- Moderator
- Imker sinds: 2003
- Aantal volken: 15
- Bijenras(sen): Bastaard
- Contacteer:
Heerlijk, allemaal goed nieuws. Ook hier aan de Veluwezoom in geen jaren zo ontiegelijk veel lindehoning gehad. Het feest is nog niet eens voorbij.
Bart
Bart
- Jelte Pieter Dijkstra
- Imker sinds: 1998
- Aantal volken: 0
- Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
- Contacteer:
De volken die op haalhoogte zijn hebben idd goed gehaald afgelopen de afgelopen dagen. Vanavond ook enkele volken nagekeken.
Maandag bij mijn beste volk nog een tweede honingkamer (broedkamerformaat) erop gezet en deze was nu al goed gevuld.
Mijn volken op de mosterd hebben ook wel wat gedaan maar ik had ze net zo goed of beter op de linde kunnen laten staan. Overigens moet de zilverlinde nog beginnen met bloeien of staat nu net in bloei. Van de week gaan de volken van de mosterd naar de Balsemien, die nu begint te bloeien. Ik heb eindelijk een plaatsje kunnen bemachtigen op de Balsemien.
gr.
Maandag bij mijn beste volk nog een tweede honingkamer (broedkamerformaat) erop gezet en deze was nu al goed gevuld.
Mijn volken op de mosterd hebben ook wel wat gedaan maar ik had ze net zo goed of beter op de linde kunnen laten staan. Overigens moet de zilverlinde nog beginnen met bloeien of staat nu net in bloei. Van de week gaan de volken van de mosterd naar de Balsemien, die nu begint te bloeien. Ik heb eindelijk een plaatsje kunnen bemachtigen op de Balsemien.
gr.
JP
-
- Imker sinds: 2010
- Aantal volken: 2
- Bijenras(sen): Buckfast
- Contacteer:
WOW! Zojuist inde volken gekenen, in een week tijd bijna twee honingkamers vol! Omdat ik geen materiaal meer heb moet ik denk ik deze week slingeren en de honingkamer terug zetten. De nectar komt echt met emmers tegelijk binnen op het moment!ik dacht dat het wel een beetje over zou zijn, maar dat is dus niet zo!
-
- Imker sinds: 2011
- Aantal volken: 10
- Bijenras(sen): Buckfast koninginnenteelt
- Contacteer:
Er komt zoveel binnen en het gaat zo hard dat ik vrijdag heel snel een paar broedkamers heb besteld om die alsnog in te zetten als Honingkamer.
Ik heb alle Honing bakken in gebruik en bij een aantal volken staan er zelfs drie bakken op.
Zie net het weerbericht en dat belooft nog wat voor de komende week.
Ik heb alle Honing bakken in gebruik en bij een aantal volken staan er zelfs drie bakken op.
Zie net het weerbericht en dat belooft nog wat voor de komende week.
met vriendelijk groet,
Ferry Bantjes senior
Ferry Bantjes senior
- Erik Konijn
- Imker sinds: 2012
- Aantal volken: 25
- Bijenras(sen): buckfast
- Contacteer:
Hier gaat het ook lekker de linde staat net in bloei Ze vliegen als raketjes.

In mijn tuin ook phacelia, bourage, mosterd en witte klaver in volle bloeien en enkele mix border planten.

In mijn tuin ook phacelia, bourage, mosterd en witte klaver in volle bloeien en enkele mix border planten.
- Alex Mönch
- Imker sinds: 1980
- Aantal volken: 7
- Bijenras(sen): Buckfast (p moeren en F1)
- Contacteer:
Er komt massaal nektar van de vroege lindes en bramen binnen.....de zilverlindes staan nog steeds in knop.Als het zo door gaat,wordt het een record jaar voor de zomerhoning 

-
- Imker sinds: 2007
- Aantal volken: 400
- Contacteer:
Ook de eiken worden hier goed bevlogen. Zorgt voor mooie donkere kleur aan de lindehoning.
-
- Imker sinds: 1973-1974
- Aantal volken: 5
- Contacteer:
De Eiken?? Die bloeien helemaal niet.
Petro
Petro
G.B. schreef:Ook de eiken worden hier goed bevlogen. Zorgt voor mooie donkere kleur aan de lindehoning.
-
- Imker sinds: 2010
- Aantal volken: 2
- Contacteer:
Omdat de materialen op zijn moet ik denk ik de komende week slingeren en de bak weer terugplaatsen. Het gaat echt keihard. Er is nog niet veel verzegeld, maar ik heb het idee dat de honing toch al goed is. Kan het ze zijn dat de dames geen tijd hebben om te verzegelen?