Hoi Dirk,
Leuk om te lezen hoe jij dit doet. Ik ben ook enthousiast over de Mini-plus! Het is eigenlijk maar een slecht ontwerp: materiaalbesparing aan de zijkanten is zonde van de isolatie, de diepe bodem onhandig en de vliegopening te klein. Maar met al z'n gebreken denk ik dat het voor de thuisteler een van de betere bevruchtingskastjes is, omdat ze er gewoon een volkje in kunnen worden. Ik ben het met je eens dat het makkelijker en beter is om meteen te starten in een MP (en ben van plan dat volgend jaar ook te doen), maar het kan altijd van pas komen om te weten hoe je een apidea verder kunt laten groeien.
Ewout
Bevruchtingskastje naar Miniplus
Moderator: Hans van der Post.
- semar
- Imker sinds: 1975
- Aantal volken: 9
- Bijenras(sen): buckfast
- Contacteer:
Re: Bevruchtingskastje naar Miniplus
neem dan de houten variant,
daar zijn veel van je klachten niet bij van toepassing.
http://www.holtermann-shop.de/index.php ... -plus.html
Vriendelijke groet
Semar(Dominique)
daar zijn veel van je klachten niet bij van toepassing.
http://www.holtermann-shop.de/index.php ... -plus.html
Vriendelijke groet
Semar(Dominique)
-
- Contacteer:
Re: Bevruchtingskastje naar Miniplus
Hallo Ewout,
Ik heb een zware houten bodem gemaakt voor de Mini-Plus waarin een voerbakje past war extra apifonda gezet kan worden op afstand van de wanden zodat er geen condensvocht in kan lopen.
Verder heb ik brede voerramen gemaakt waar ook apifonda in kan zodat het voer nooit een probleem is.
Er blijft dan plaats voor 5 raampjes over maar die zitten wel opgesloten wel kan er nog net een rijpe dop tussen de raampjes.
Groeten Dirk
Ik heb een zware houten bodem gemaakt voor de Mini-Plus waarin een voerbakje past war extra apifonda gezet kan worden op afstand van de wanden zodat er geen condensvocht in kan lopen.
Verder heb ik brede voerramen gemaakt waar ook apifonda in kan zodat het voer nooit een probleem is.
Er blijft dan plaats voor 5 raampjes over maar die zitten wel opgesloten wel kan er nog net een rijpe dop tussen de raampjes.
Groeten Dirk
dertiende