ik heb vanochtend de oxaalzuurverdamper gebruikt om een zwerm te ontdoen van varrao. Nu deed mijn varroxverdamper het anders als anders. Ik had er een schepje oxaalzuur ingedaan, sluit hem aan op een 12V accu. En normaal gesproken is er na 2 tot 3 minuten duidelijk merkbaar dat de oxaalzuur verdampt.( geluid in de kast, witte rook die op sommige plaatsen uit de kast ontsnapt). Maar nu merkte ik erg weinig. Na enkele minuten heb ik gekeken en zag toen dat er een vloeibare substantie in de verdamper zat en er kwam nauwelijks "damp" vanaf?
Wat is er aan de hand? Is mijn oxaalzuur niet goed? Is de verdamper kapot? Is mijn accu niet oke? Herkent iemand mijn probleem?
gr
Henk
oxaalzuurverdamper
Moderator: Hans van der Post.
- Hans van der Post.
- Moderator
- Imker sinds: 1962
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): F1 carnica VSH
- Contacteer:
Re: oxaalzuurverdamper
Je accu leeg? had je deze wel opgeladen? hoe oud is de accu?
Deze wijze van varroa bestrijden werkt het alleen op de varroa die op de bijen zit en niet in het broed.
Deze wijze van varroa bestrijden werkt het alleen op de varroa die op de bijen zit en niet in het broed.
!Hans.
-
- Imker sinds: 1987
- Aantal volken: 8
- Bijenras(sen): alle rassen, voorkeur voor buckfast
- Contacteer:
Re: oxaalzuurverdamper
accu is de avond tevoren opgeladen,
dat deze manier van bestrijden alleen de varroa op de bijen doodt is mij bekend, en aangezien het een zwerm betrof was er geen open of gesloten broed.
gr
Henk
dat deze manier van bestrijden alleen de varroa op de bijen doodt is mij bekend, en aangezien het een zwerm betrof was er geen open of gesloten broed.
gr
Henk