Heide 2013
Moderator: maartenkleijne
- maartenkleijne
- Moderator
- Imker sinds: 1974
- Aantal volken: 3
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
- Jelte Pieter Dijkstra
- Imker sinds: 1998
- Aantal volken: 0
- Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
- Contacteer:
Re: Heide 2013
He Maarten,
hoe is de Hilversumse heide dit jaar. Dat is een prachtig gebied waar ik vorig jaar nog heb gejogd
.
Ga jij ook naar de heide?
gr.
hoe is de Hilversumse heide dit jaar. Dat is een prachtig gebied waar ik vorig jaar nog heb gejogd

Ga jij ook naar de heide?
gr.
JP
- maartenkleijne
- Moderator
- Imker sinds: 1974
- Aantal volken: 3
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
Binnen drie KM zijn er diverse heides.
De heide lijkt redelijk dit jaar maar niet te uitbundig zoals soms wel.
De heide lijkt redelijk dit jaar maar niet te uitbundig zoals soms wel.
gr,
m
m
- Jelte Pieter Dijkstra
- Imker sinds: 1998
- Aantal volken: 0
- Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
- Contacteer:
Dag Maarten,
wij gaan al niet meer...onze informant heeft vanavond de boel gecheckt op de Kalmthoutse heide (groot internationaal heidegebied) maar de aantasting door het heidehaantje is te erg. Het is allemaal bruin. De beheerder had mij ook al gewaarschuwd: de kwaliteit is minimaal tot slecht.
gr.
wij gaan al niet meer...onze informant heeft vanavond de boel gecheckt op de Kalmthoutse heide (groot internationaal heidegebied) maar de aantasting door het heidehaantje is te erg. Het is allemaal bruin. De beheerder had mij ook al gewaarschuwd: de kwaliteit is minimaal tot slecht.
gr.
JP
-
- Imker sinds: 2013
- Aantal volken: 13
- Bijenras(sen): Buckfast (P, F1)
- Contacteer:
In Solleveld zitten er ook wel minder mooie struiken tussen, zou best kunnen dat het door het heidehaantje komt. Ik zal er eens naar zoeken, had nog nooit van het goede beestje gehoord. Vind het leuk om zo veel als mogelijk soorten in Solleveld eens gezien te hebben. Voor wat de bijen betreft, gelukkig staat er maar 1 volk, dat van mij, ze hebben er het rijk alleen. Ben benieuwd hoe ze het er vanaf brengen.
Voor degenen die toch ook naar de heide gaan, succes. Voor die er vanaf moeten zien, hopelijk volgend jaar meer geluk.
Voor degenen die toch ook naar de heide gaan, succes. Voor die er vanaf moeten zien, hopelijk volgend jaar meer geluk.
-
- Imker sinds: 2010
- Aantal volken: 2
- Bijenras(sen): Buckfast
- Contacteer:
Ik heb her en der kasten op de heide zien staan en gisteren bij een van mijn volken de honingkamer erop gezet. Het andere volk kan volgende week pas, die hebben deze week nog mierenzuur gehad.
Heeft iemand al een idee of er heidehoning binnenkomt?
Heeft iemand al een idee of er heidehoning binnenkomt?
- rostohar
- Imker sinds: 1992
- Contacteer:
Woensdag waren de speurbijen rond de schuur verdwenen. De bijen vlogen richting heide en er kwam en komt heidestuifmeel binnen. Gisteren honingkamers geplaatst en vanmorgen zat er iets honing in de raten. De heide heeft wel veel bloemen maar staat nog maar aan het begin van de drachtperiode. Weersverwachting is ook goed. Afwachten maar wat het dit jaar wordt.
Henk Rostohar
http://buckfastimker.wordpress.com
-
- Imker sinds: 2010
- Aantal volken: 5
- Bijenras(sen): Carnica
- Contacteer:
Hier bloeit de heide nu net. Ze komen met grijs stuifmeel binnen, is dat heide stuifmeel Rostobar? Ze halen wel honing, ze zijn volop in de honingkamers aan het werk, dus ik heb het idee dat er toch wel heidehoning is.
Ontwerpster van natuurlijke tuinen. Beginnend imker en zeer geinteresseerd in dracht en drachtplanten.
- rostohar
- Imker sinds: 1992
- Contacteer:
Renske, bruin-grijs stuifmeel. Men zegt ook wel beige.
Henk Rostohar
- Bart de Coo
- Moderator
- Imker sinds: 2003
- Aantal volken: 15
- Bijenras(sen): Bastaard
- Contacteer:
Vandaag mijn volken op de heide bezocht en een aantal grondig geïnspecteerd. Er is al aardig wat nectar binnengekomen en er wordt goed gevlogen. Maar het lijkt de afgelopen dagen pas een beetje op gang gekomen te zijn, want ze staan er nu een week en toen zag de hei er nog somber uit. Veel verdroogde en bruine stukken, maar toch voldoende paars voor een aardig jaar. Ik heb ook nog volken op de thuisstand staan, maar die doen nu heel weinig. Ik heb er dus geen spijt van dat ik naar de hei ben gegaan. Misschien geen bomvolle honingkamers dit jaar, maar de volken lijken zich prima te ontwikkelen daar.
Bart
Bart