Apimondia 2013 in Kiev Oekraïne
- Hans van der Post.
- Moderator
- Imker sinds: 1962
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): F1 carnica VSH
- Contacteer:
Was op zoek naar ontwikkelingen wat betreft bijensterfte = verdwijning in Australië.
Australië kent geen varroa.
Als er toch bijensterfte - verdwijning = lege kasten - is zoals in de rest van de wereld zijn het inderdaad de neonicotine achtige stoffen.
Waar ik wel op stuitte is een art. over de afgelopen Apimondia
Door een vertaal robot laten vertalen. De Engelse tekst zie de pdf
http://honeybee.org.au/wp-content/uploa ... r-2013.pdf
Meer dan 8.000 afgevaardigden aanwezig uit meer dan 100 landen, met 22 Australiërs ' bijwonen. Het grootste aantal imkers kwam uit Zuid-Korea, Polen, Slowakije, Italië, China, Brazilië en Turkije.
Het wetenschappelijke programma Voorbij de Bijenkorf en wereldwijde uitdagingen, had meer dan 1000 wetenschappers betrokken uit 85 deelnemende landen.
Vier artikels werden gepresenteerd waarbij Australiërs.
Api expo trok 200 kramen een oppervlakte van 10.000 vierkante meter hoge verlichting , producten, apparatuur gereedschappen en veterinaire medicijnen een belangrijke groeisector deel van de industrie in Europa. De Wereld bijenteelt Awards trok 400 tentoonstellingen met gouden medailles winnaars afkomstig uit 34 landen . De enige Australische honing inzending met een gouden medaille voor kristalsuiker honing in de afzonderlijke klassen .
Proficiat aan Dr. Nikolai Faizoulline een lid van de VAA van Victoria . Vijfentwintig internationale rechters benoemd. Ik had het geluk om te worden uitgenodigd voor de commerciële honing klassen oordelen met de twee andere rechters uit de VS en Slowakije .
Ik hoop in Korea 2015 Australische Packers zal vertonen . De beste honing van de Wereld titel werd toegekend aan Tzive Company uit Cyprus .
Een uitgebreid sociaal programma is altijd een hoogtepunt van Apimondia met openings -en slotceremonie ' Oekraïne avond een speciale show van de bijenteelt Fashion. De Money Queen Contest met de waardige winnaar mevrouw Burcu Daser uit Turkije .
Twee Algemene Vergaderingen werden uitgevoerd tijdens het congres. Ik vertegenwoordigde AHBIC op beide vergaderingen. De Turkse imkervereniging won het recht om de 2017 congres andere landen geïnteresseerd waren Italië, Bulgarije en Zweden.
Maureen Maxwell werd herkozen te vertegenwoordigen Oceanië
De voorzitter Gilles Ratia gewezen op de volgende wereldwijde problemen:
-.1 Abnormale bijensterfte.
-.2 Een verontrustende stijging van de industriële vervalsing van honing, koninginnengelei en zelfs pollen.
-.3 Strikt en strengere regelgeving alkaloïden, transgeen stuifmeel.
-.4 Constante stijging van de productiekosten ondermijnen bijenteelt bedrijven.
-.5 Over de hele wereld is er een tekort aan jonge imkers die een risico voor de toekomst van de hele bijenteelt presenteert.
Ik waardeerde gevraagd door AHBIC om de industrie te vertegenwoordigen op de Algemene Vergadering. Teksten moet binnenkort worden verspreid, november 2013 Pagina 7 van 9
Een minpunt was de chaotische scenario om te registreren, het kostte de groep Australische en Amerikaanse imkers ik was met vier uur, andere groepen gemeld zeven uur de dag ervoor ook al zijn we allemaal waren vooraf geregistreerd.
Ik weet zeker dat het voor de 2015 -Koreaanse Apimondia worden verholpen, het was een belangrijk onderwerp op de Algemene Assemblee Voordat Apimondia. Ik ging naar Rusland en daarna toerde de Oekraïne.
De boodschap is: kolonies moet door bijenhouders worden gebruikt als fabrieken om honing, stuifmeel, raathoning, bijenwas, pakketbijen, koninginnen, propolis, bestuiving ' bijengif produceren. Wanneer voorwaarden pak met een verhoogde interesse in het gebruik van bijen voor het genezen van gezondheidsproblemen.
Bruce White.
Met dank aan Bruce voor het vertegenwoordigen AHBIC bij de meetin
Als er toch bijensterfte - verdwijning = lege kasten - is zoals in de rest van de wereld zijn het inderdaad de neonicotine achtige stoffen.
Waar ik wel op stuitte is een art. over de afgelopen Apimondia
Door een vertaal robot laten vertalen. De Engelse tekst zie de pdf
http://honeybee.org.au/wp-content/uploa ... r-2013.pdf
Meer dan 8.000 afgevaardigden aanwezig uit meer dan 100 landen, met 22 Australiërs ' bijwonen. Het grootste aantal imkers kwam uit Zuid-Korea, Polen, Slowakije, Italië, China, Brazilië en Turkije.
Het wetenschappelijke programma Voorbij de Bijenkorf en wereldwijde uitdagingen, had meer dan 1000 wetenschappers betrokken uit 85 deelnemende landen.
Vier artikels werden gepresenteerd waarbij Australiërs.
Api expo trok 200 kramen een oppervlakte van 10.000 vierkante meter hoge verlichting , producten, apparatuur gereedschappen en veterinaire medicijnen een belangrijke groeisector deel van de industrie in Europa. De Wereld bijenteelt Awards trok 400 tentoonstellingen met gouden medailles winnaars afkomstig uit 34 landen . De enige Australische honing inzending met een gouden medaille voor kristalsuiker honing in de afzonderlijke klassen .
Proficiat aan Dr. Nikolai Faizoulline een lid van de VAA van Victoria . Vijfentwintig internationale rechters benoemd. Ik had het geluk om te worden uitgenodigd voor de commerciële honing klassen oordelen met de twee andere rechters uit de VS en Slowakije .
Ik hoop in Korea 2015 Australische Packers zal vertonen . De beste honing van de Wereld titel werd toegekend aan Tzive Company uit Cyprus .
Een uitgebreid sociaal programma is altijd een hoogtepunt van Apimondia met openings -en slotceremonie ' Oekraïne avond een speciale show van de bijenteelt Fashion. De Money Queen Contest met de waardige winnaar mevrouw Burcu Daser uit Turkije .
Twee Algemene Vergaderingen werden uitgevoerd tijdens het congres. Ik vertegenwoordigde AHBIC op beide vergaderingen. De Turkse imkervereniging won het recht om de 2017 congres andere landen geïnteresseerd waren Italië, Bulgarije en Zweden.
Maureen Maxwell werd herkozen te vertegenwoordigen Oceanië
De voorzitter Gilles Ratia gewezen op de volgende wereldwijde problemen:
-.1 Abnormale bijensterfte.
-.2 Een verontrustende stijging van de industriële vervalsing van honing, koninginnengelei en zelfs pollen.
-.3 Strikt en strengere regelgeving alkaloïden, transgeen stuifmeel.
-.4 Constante stijging van de productiekosten ondermijnen bijenteelt bedrijven.
-.5 Over de hele wereld is er een tekort aan jonge imkers die een risico voor de toekomst van de hele bijenteelt presenteert.
Ik waardeerde gevraagd door AHBIC om de industrie te vertegenwoordigen op de Algemene Vergadering. Teksten moet binnenkort worden verspreid, november 2013 Pagina 7 van 9
Een minpunt was de chaotische scenario om te registreren, het kostte de groep Australische en Amerikaanse imkers ik was met vier uur, andere groepen gemeld zeven uur de dag ervoor ook al zijn we allemaal waren vooraf geregistreerd.
Ik weet zeker dat het voor de 2015 -Koreaanse Apimondia worden verholpen, het was een belangrijk onderwerp op de Algemene Assemblee Voordat Apimondia. Ik ging naar Rusland en daarna toerde de Oekraïne.
De boodschap is: kolonies moet door bijenhouders worden gebruikt als fabrieken om honing, stuifmeel, raathoning, bijenwas, pakketbijen, koninginnen, propolis, bestuiving ' bijengif produceren. Wanneer voorwaarden pak met een verhoogde interesse in het gebruik van bijen voor het genezen van gezondheidsproblemen.
Bruce White.
Met dank aan Bruce voor het vertegenwoordigen AHBIC bij de meetin
!Hans.
- Kroese
- Imker sinds: 1977
- Bijenras(sen): Buckfast
- Contacteer:
Re: Apimondia 2013 in Kiev Oekraïne
Leuk, in dit artikel kwam ik de naam van onze gastheer Trevor Weatherhead uit Queensland Australië tegen.
We zijn daar in Februari 1999 een aantal dagen op bezoek geweest om zijn koninginnenteelt bedrijf te ervaren.
Hij was toen ook landelijk "bee inspector" en ook belast met het voorkomen van bijenzerm meldingen op boten uit andere landen.
Die werden bij aantreffen vernietigd. Blijkbaar is het tot nu toe succesvol geweest de Varoa buiten te houden.
Er komen veel schepen met fruit e.d. uit Indonesie binnen. Een constant gevaar dus.
We zijn daar in Februari 1999 een aantal dagen op bezoek geweest om zijn koninginnenteelt bedrijf te ervaren.
Hij was toen ook landelijk "bee inspector" en ook belast met het voorkomen van bijenzerm meldingen op boten uit andere landen.
Die werden bij aantreffen vernietigd. Blijkbaar is het tot nu toe succesvol geweest de Varoa buiten te houden.
Er komen veel schepen met fruit e.d. uit Indonesie binnen. Een constant gevaar dus.
Laatst gewijzigd door Kroese op di 03 dec 2013, 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.

https://home.kpn.nl/buckfast/ ( pedigrees)
https://home.kpn.nl/kroese.001/ (K-Teelt + KI )
https://www.youtube.com/user/buckfastimker
- alfa vulgaris
- Imker sinds: 2010
- Aantal volken: 0
Dit is als je het zo omschrijft wetenschappelijk natuurlijk een belachelijke stelling,maar ik begrijp heel goed wat je bedoeld.Hans van der Post. schreef:Was op zoek naar ontwikkelingen wat betreft bijensterfte = verdwijning in Australië.
-
- Imker sinds: 1960
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
Ik lees o.a dit hier .;..Bijensterfte is in Afrika en Zuid-Amerika geen probleem. Trouwens ook niet in Australië, waar wel de Europese honingbij wordt gehouden
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=& ... 2k&cad=rja
en dit ; Deze bijensterfte komt overal voor met uitzondering van delen van Zuid-Amerika, Afrika en Australië.
en dit ; Deze bijensterfte komt overal voor met uitzondering van delen van Zuid-Amerika, Afrika en Australië.
- Ewout
- Imker sinds: 2011
- Aantal volken: 10
- Bijenras(sen): Bastaard, Mellifera (P), Buckfast (F1)
- Contacteer:
In Nederland volgens mij niet zo'n probleem, cursussen zitten in het hele land de afgelopen jaren vol. Ik begrijp trouwens niet waarom er jonge imkers nodig zijn om de toekomst van de bijenteelt te verzekeren... we hebben toch last van vergrijzing? Genoeg oude mensen...Hans van der Post. schreef: -.5 Over de hele wereld is er een tekort aan jonge imkers die een risico voor de toekomst van de hele bijenteelt presenteert.

- Hans van der Post.
- Moderator
- Imker sinds: 1962
- Bijenras(sen): F1 carnica VSH
- Contacteer:
Ewout dit schreef ik niet het viel mij op vandaar in het rood
Ja de basis cursussen zitten vol nu nog de "imkers"
bijenhouders genoeg hi hi
Als ze tijd van leven hebben worden het imkers.
Ja de basis cursussen zitten vol nu nog de "imkers"

Als ze tijd van leven hebben worden het imkers.

!Hans.
- alfa vulgaris
- Imker sinds: 2010
Allemaal warme streken waar ze geen last van sterfte hebben?
Zou kunnen dat de bijen daar sneller uitlopen en de mijten minder kans hebben om volwassen te worden in de cellen en de mijtpopulatie niet zlo snel groot kan worden dat het problemen geeft?
Men beweert dat dit het mechanisme is waardoor de aziatische honingbij met de mijt kan overleven.
Hierin ligt mijns inziens ook oplossing voor het mijtprobleeem.
Bijenvolken kweken met kortere broedduur dus hogere broedtemperatuur.
Temperatuur heeft ook invloed op virussen. Hoe kouder hoe langer ze overleven.
Bij de mensen is de griepepidemie ook in de koude tijden van het jaar.
Zou kunnen dat de bijen daar sneller uitlopen en de mijten minder kans hebben om volwassen te worden in de cellen en de mijtpopulatie niet zlo snel groot kan worden dat het problemen geeft?
Men beweert dat dit het mechanisme is waardoor de aziatische honingbij met de mijt kan overleven.
Hierin ligt mijns inziens ook oplossing voor het mijtprobleeem.
Bijenvolken kweken met kortere broedduur dus hogere broedtemperatuur.
Temperatuur heeft ook invloed op virussen. Hoe kouder hoe langer ze overleven.
Bij de mensen is de griepepidemie ook in de koude tijden van het jaar.
- Ewout
- Imker sinds: 2011
- Aantal volken: 10
- Bijenras(sen): Bastaard, Mellifera (P), Buckfast (F1)
- Contacteer:
Büchler (van het Toleranzzucht programma met Carnica in Kirchain) zei op een lezing in September over resistentie in Zuid Afrika dat die binnen enkele jaren is ontwikkeld doordat er heel veel wilde volken zijn en geen geld voor bestrijding was. Veel sterfte eerst maar binnen een paar jaar werd de gehele populatie steeds resistenter.alfa vulgaris schreef:Allemaal warme streken waar ze geen last van sterfte hebben?
Laatst gewijzigd door Ewout op wo 04 dec 2013, 08:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Imker sinds: 1965
- Bijenras(sen): op dit moment geen bijen
- Contacteer:
Ik heb net gisteren een stuk gelezen over jonge imkers in Frankrijk. De Franse overheid wil 1 miljoen meer bijenvolken in Frankrijk en 1000 professionele imkers en 10000 amateur imkers meer dan nu. De vereniging waar ik hier nu ca 15 jaar lid van ben is gegegroeid in de 15 jaar van ca 400 naar ca 550 nu.
De Franse honingproduktie is teruggelopen van ca 32000 ton per jaar zo'n 20 jaar geleden naar ca 12000 dit jaar. Nu was dit jaar, dat qua weer wel heel slecht was, wel een heel slecht jaar, maar de laatste jaren komt de jaarlijkse honingproduktie niet boven de 18000 ton uit.
Jos
De Franse honingproduktie is teruggelopen van ca 32000 ton per jaar zo'n 20 jaar geleden naar ca 12000 dit jaar. Nu was dit jaar, dat qua weer wel heel slecht was, wel een heel slecht jaar, maar de laatste jaren komt de jaarlijkse honingproduktie niet boven de 18000 ton uit.
Jos
-
- Imker sinds: 1960
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
Wanneer het dan een keer op een stemverhouding uitloopt net als destijds hier in Nederlandjossmits schreef: 1000 professionele imkers en 10000 amateur imkers meer dan nu.
Jos

Jaap v P