Onderzoek 'straling'

Onderwerpen als varroa, Amerikaans vuilbroed en secundaire infecties bij bijen.
alfa vulgaris
Imker sinds: 2010
Aantal volken: 0

Re: Onderzoek 'straling'

Bericht door alfa vulgaris »

Inderdaad Josr...forse kritiek..begrijp je ook waarom ik deze kritiek heb?

Zelfs lood werkt niet Hennie,want alle metalen ontvangen als antenne en gaan ook weer als antenne werken bij dit type radiogolven.
Voor zover ik weet zend de zon niet gek veel microgolven uit.
Water scherm waarschijnlijk het beste af tegen microgolven maar dat heb ik nog niet getest.

Ik heb hele goede redenen Paul om bovenop dit onderwerp te zitten.
FrancA
Imker sinds: 2013
Aantal volken: 3
Bijenras(sen): Bastaard
Contacteer:

Bericht door FrancA »

Bart de Coo schreef: Eigenlijk wisten we al lang dat een verband tussen massale bijensterfte en moderne communicatiemiddelen zeer onwaarschijnlijk is:

http://www.skepsis.nl/gsm-straling.html
Zo.., daar noem je me toch even een 'objectieve en onafhankelijke' klup zeg..
alfa vulgaris

Ja eigenlijk had ik dat verhaal de grond in moeten boren natuurlijk ,maar daar was geen beginnen aan Franc A. zoveel aannames daarin zitten en zogenaamde samengevatte niks aan de hand onderzoeken.

Men claimt nog steeds dat alle onderzoekjes utiwijzen dat er niks aan de hand is daar het tegendeel waar is,maar het wordt nog wel overal gepropageerd.

Wisten jullie bijvoorbeeld dat al sinds 2003 de GSM producenten niet meer zijn te verzekeren tegen letselschade?

En even duidelijk...ik beweer NIET dat GSM straling NIET schadelijk is voor bijen en beweer ook NIET dat het WEL schadelijk is voor bijen.
Als ik zeg dat het schadelijk is voor mensen dan heb ik de wetenschap aan mijn zijde.
FrancA
Imker sinds: 2013
Aantal volken: 3
Bijenras(sen): Bastaard
Contacteer:

Bericht door FrancA »

Ja, het is eenzelfde soort verhaal als unilever en de 'slechte' vetten..
Zodra er grote economische belangen spelen, sponseren de belanghebbenden enorm veel 'wetenschappelijke' onderzoeken die 'aantonen' wat die bedrijven het beste uitkomt..
bee-tree
Imker sinds: 1965
Aantal volken: 30
Bijenras(sen): Westerwolds landras
Contacteer:

Bericht door bee-tree »

Goede morgen zeg,sorry, goede morgen samen. Kom ik net van buiten met 2 lege keteltjes waarin warm water,
dus geen koelwater, heeft gezeten om de bijenkroegjes op te warmen, word ik overvallen door de enorm
ingewikkelde materie van stralingsgevaar. Zo'n 60 volksleiders ofwel volksmenners kunnen hopelijk vandaag en morgen
in Den Haag elkaar vinden in een gemeenschappelijk accoord om nucleair afval uit handen van vandalen te houden.
Als dat lukt zal ik ze volksminners noemen. Lees verder, want straks komen onze bijen aan de orde.
Ik verbaas me dat het thema 'varroabestrijding' een enorm sterke uitstraling heeft; kijk maar naar de leescijfers.
Het lijkt soms of het over de kernbom gaat in de imkerswereld. Weet iemand van jullie of Varroa"s en bijen die
door 'radioactieve fall out' (van Stjernobyl en Harrisburg) radioactieve stoffen in hun lichaam krijgen, die via het
celplasma bij de bevruchting kunnen doorgeven aan de nakomelingen ? Ik bedoel momenteel niet de kern.
Ik moet nu stoppen, omdat één van de buurvrouwen in paniek komt binnenstormen. Bij haar voordeur zitten
twee grijze vogels doodstil tegen elkaar aan. Ze weet niet wat ze er mee aan moet.
Ook al zeg ik dat het waarschijnlijk twee jonge houtduiven zijn, die door de wind van gister uit het nest zijn gewaaid,
ze bleef aandringen om onmiddelijk mee te komen. Dat ga ik dus doen. Ik neem me alvast voor, om zowel haar als
de twee vermoedelijk tot de Houtduiven behorende grijze vogels, met "m'n duifjes toch" gerust te stellen. Zj.
bee-tree
Contacteer:

Bericht door bee-tree »

ATOOMKERNTOP en bijen. Maandag 24 maart 2014, Den Haag. Eerste resultaat om 13 uur; China levert 150 kilo verrijkt Uranium
aan de Verenigde Staten om verwerkt te worden. België heeft als tweede natie inlevering toegezegd.

Ik moet eerst nog wat anders kwijt; een beetje BIJgekomen van de ONKUNDE van stedelingen die een huis in de vrije natuur bewonen.
Hoe is het mogelijk dat we maar heel weinig kennis hebben over onze enorm mooie planeet die we als de mooiste parel
van het heelal zouden moeten leren kennen. Als ik minister zou zijn, zou ik iedereen bij wet verplichten elk jaar
een examen af te leggen in SCIENCE, levenslang , ter bestrijding van vakidiotisme en hedonisme.
Ik probeer zelf elke dag m'n basiskennis op allerlei gebied te vergroten, maar luk daar maar gedeeltelijk in.
Oók ik sla delen van ons imkerkennisforum over. Anderen kan ik dat niet kwalijk nemen. Ons bevattingsvermogen kent grenzen.
Nu weer to the point; óók bijen zorgen voor veilige verwijdering van ziekteverwekkend materiaal, bedoeld is: CELKERNmateriaal.
Kern(= nucleos in het Grieks) is 'n oud woord. Het woord celkern is ouder dan atoomkern en woonkern. De Nucleaire Top maakt
zich zorgen over stralingsactieve atoomkernen die de celkernen van levende wezens kunnen veranderen, meestal met negatief effect.
Elke levende cel heeft 'n kern waarin chromosomen met genen en DNA en RNA moleculen met atomen en atoomkerndeeltjes zitten.
Voor de bijen zijn de celkernen van vooral ziekteverwekkende micro-organismen gevaarlijk, die hun kernen verpakken in duurzame
celwanden. Die cellen heten sporen. Voorbeelden: sporen van schimmels, Nosemadiertjes, Clostridiumbacteriën, enz.
Men zegt dat in elk volk bijen zitten die dragers zijn van Nosemadiertjes en Amerikaans en Europees vuilbroed, enz.
PS. Het is nu kwart over twee , de zon is er vandaag flink bij, maar ook prachtige wolken uit het Noord-Westen, koele lucht.
Ik moet nu naar de volken. Zal mijn 'college' straks vervolgen. Ga jij ook even naar de bijen, want er is een race aan de gang op water en stuifmeel. De bijen voelen aan, dat de vreugde maar van korte duur is. Ik zie voorbij m'n laptop bijen op de Kerspruimbloemen.
alfa vulgaris

Dit leest wat lastig zo B3 want het gaat eigenlijk over microgolven.

Eigenlijk gaat het inmiddels over veel meer... :lol:

Maar dat hoor je vast nog wel :lol:

http://www.stralingsrisicos.nl/images/p ... %20(4).pdf

LEES EN BEGRIJP a.u.b. het gaat over meer dan bijen en straling namelijk.
Hans van der Post.
Moderator
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 4
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Contacteer:

Bericht door Hans van der Post. »

Bee-tree kijk uit naar je vervolgverhaal!

En alfa, Je moet niet alles geloven wat zich zelf opgeworpen "onderzoekers" schrijven. :? :be2:
!Hans.
alfa vulgaris

Ik ken dat soort taktiekjes Hans.

Haha..onderzoek uitgevoerd door de WUR. :lol:
bee-tree
Contacteer:

Bericht door bee-tree »

Hallo Alfa en Hans, 'straks' is 'morgen 'geworden. Ook dit zinnetje leest lastig, net als jullie bijdragen :ugeek:
De lezer zal met onze zinnen geduld moeten opbrengen; twee of drie keer moeten lezen om het verband te zien.
Hans bedoel jij met je zin "Bee-tree kijk uit naar je vervolgverhaal" toch zeker niet "B3 kijk uit MET ...., dus... pas op" ?

Ik maak nu m'n KERNverhaal af, dat niet alleen over het veilig opbergen van radioactieve kernen gaat,
maar ook om biologisch dodelijk wapenmateriaal , namelijk ziekteverwekkende celkernen van micro-organismen.
Over het verwijderen van chemisch dodelijk 'kern' materiaal ga ik het nu maar niet hebben.
Jammer dat de mens misbruik maakt van de schepping door zijn ABC-oorlogsvoering en terreur.

Hoe zorgen bijen dat bologisch actief celkernmateriaal veilig wordt verwijderd ? Dat ziekte- en doodverwekkend materiaal
bevindt zich in uitwerpselen en bijenlijkjes. De bijen brengen het op veilige afstand van hun woning; naar plekken
waar nog ruimte is. Composterende organismen, die er niet bevattelijk voor zijn , breken het af, of maken het minder actief,
dus minder besmettelijk. Ik ga er van uit dat minstens 50 meter vóór de kasten het besmettingsgevaar met alle soorten
kernafval klein is. Gelukkig helpen ook flinke regenbuien mee, dat besmettelijke poep, die bij koel weer dichterbij gedumpt wordt,
de grond in kan spoelen. Momenteel hebben we zo'n weertype.
P.S. In de V.S. van Noord-Amerika is meer ruimte voor bijen- en mensenvolken om dodelijk kernafval veilig te verwerken.
P.S. De twee ondefinieerbare vogels van de buurvrouw waren twee kerngezonde vette Houtduifjes. De ene woog 253 gram,
de andere 273 gram om 12 uur. Om 17 uur was het gewicht 6 gram hoger. Ze werden op de grond tussen klimop gevoerd door
hun ouders. Zie de topics over Klimop; ideale plant voor bij en vogel en vlinder en mens en boom en muur en grond.
Plaats reactie