Wat deed jij vandaag??? deel 2014
-
Re: Wat deed jij vandaag??? deel 2014
Vandaag bij Bart Barten een moertje gehaald. Genoten van zn vakmanschap. Hulde!
Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk
Using Tapatalk
- Alex Mönch
- Imker sinds: 1980
- Aantal volken: 7
- Bijenras(sen): Buckfast (p moeren en F1)
- Contacteer:
Ferry,zal wel goed komen als de lindes gaan bloeien....had nooit gedacht dat ik het zou zeggen,maar ik begin me hier zorgen te maken over de broednesten die onbruikbaar worden voor de koninginnen.elke cel wordt volgegooid met nectar.
Hopen op een aantal dagen slecht weer,zodat de huisbijen de broednesten kunnen leeghalen en er weer legruimte is.
Hopen op een aantal dagen slecht weer,zodat de huisbijen de broednesten kunnen leeghalen en er weer legruimte is.
-
- Imker sinds: 1957
- Bijenras(sen): carnica
- Contacteer:
Dit is een normaal verschijnsel. De bijen weten echt wel wat en hoe ze het moeten doen. Gewoon niet kijken ,dat is nergens voor nodig.Alex Mönch schreef:Ferry,zal wel goed komen als de lindes gaan bloeien....had nooit gedacht dat ik het zou zeggen,maar ik begin me hier zorgen te maken over de broednesten die onbruikbaar worden voor de koninginnen.elke cel wordt volgegooid met nectar.
ad staals
- Alex Mönch
- Imker sinds: 1980
- Aantal volken: 7
- Bijenras(sen): Buckfast (p moeren en F1)
- Contacteer:
Ad,ik weet dat het een normaal verschijnsel is dat er ff tijdelijk nectar in het broednest geparkeerd wordt,vorige week zaterdag barste het hier los,vanaf die dag is het leggen bijna totaal gestopt.slecht een honderd tal eitjes gevonden gisteren.
Zoveel als er nu is binnen gekomen,hier nog nooit meegemaakt....meestal is het of niet warm genoeg en te nat,of te droog.
Nu is alles optimaal voor de lindes.
Afwachten hoe lang het nog zo doorgaat.
Zoveel als er nu is binnen gekomen,hier nog nooit meegemaakt....meestal is het of niet warm genoeg en te nat,of te droog.
Nu is alles optimaal voor de lindes.
Afwachten hoe lang het nog zo doorgaat.
-
- Contacteer:
Voorbereiding voor het invoeren van de moeren bevrucht op Wangerooge. Doppen breken (10de dag) en verplaatsen om af te laten vliegen.
Morgen gaan er de moeren in. 'smorgens half zes. en zo zag het er om zeven uur uit.
ad staals
Morgen gaan er de moeren in. 'smorgens half zes. en zo zag het er om zeven uur uit.
ad staals
-
- Imker sinds: 1973-1974
- Aantal volken: 5
- Bijenras(sen): Buckfast
- Contacteer:
Ik heb vandaag mijn eerste bevruchte moer ontvangen van Ferry Bantjes senior,ze heeft de reis met haar kleine hofhouding goed doorstaan en kwam rustig en "statig"over.
In schud zwermpje geplaatst alwaar ze met veel gestertsel werd ontvangen en ze met haar gevolg gelijk werd gevoerd door de gaatjes van het moerhuisje.
Petro
In schud zwermpje geplaatst alwaar ze met veel gestertsel werd ontvangen en ze met haar gevolg gelijk werd gevoerd door de gaatjes van het moerhuisje.
Petro
- Jelte Pieter Dijkstra
- Imker sinds: 1998
- Aantal volken: 0
- Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
- Contacteer:
Ad,
als ik je goed begrijp heb je hopeloos moerloze volken met dus alleen nog maar jonge huisbijen waar je de moeren in een kooitje invoert?
gr>
als ik je goed begrijp heb je hopeloos moerloze volken met dus alleen nog maar jonge huisbijen waar je de moeren in een kooitje invoert?
gr>
JP
-
- Contacteer:
dat klopt. Dit is het eerste jaar dat ik ze laat afvliegen. Andere jaren splitste ik volken op en verplaatste ze naar een andere stand. Gaat ook goed.Jelte Pieter Dijkstra schreef:Ad,
gr>
adv staals
- Jelte Pieter Dijkstra
- Imker sinds: 1998
- Aantal volken: 0
- Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
- Contacteer:
Ad,
jouw info wekt meer vragen op. Waarom doe je na al die jaren nu vliegers?
gr
gr
JP
-
- Contacteer:
Ik doe zomaar wat.Jelte Pieter Dijkstra schreef:Ad,
gr

Ik heb er vandaag weer een aantal op de oude manier gedaan, een deel blijft op z'n plaats en de rest naar een andere plek.
Die op te splitsen kasten stonden buiten en moesten op de zelfde plaats naar binnen (vliegbijen opgevangen in een volk).
ad staals